توافق نخست‌وزیر انگلیس و بایدن بر سر اوکراین

کد خبر: 1231942

نخست‌وزیر انگلیس در واکنش‌ به اعلام موافقت آمریکا با ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین اعلام کرد که لندن عضوی معاهده‌ بین‌المللی است که تولید یا استفاده از این بمب‌ها را منع می‌کند.

توافق نخست‌وزیر انگلیس و بایدن بر سر اوکراین

نخست‌وزیر انگلیس در واکنش‌ به اعلام موافقت آمریکا با ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین اعلام کرد که لندن عضوی معاهده‌ بین‌المللی است که تولید یا استفاده از این بمب‌ها را منع می‌کند.

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس که کشورش پیش قراول کمک‌های تسلیحاتی همه جانبه به اوکراین بوده است، مخالفت خود را با تدارک آمریکا برای ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین اعلام کرد.

شبکه اسکای نیوز روز شنبه (امروز) با ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس مصاحبه کرده و نظر او را درباره موافقت جو بایدن رئیس‌جمهور و دولت آمریکا با دادن بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین جویا شد.

سوناک در جواب به این سوال گفت: «بریتانیا عضوی از کنوانسیونی است که تولید و استفاده از مهمات خوشه‌ای را منع می‌کند و خواستار انصراف از استفاده از آنها می‌شود».

نخست‌وزیر انگلیس بلافاصله بعد از این جمله خطاب به شنوندگان این مصاحبه تلویزیونی، کمک‌های همه جانبه تسلیحاتی این کشور از اوکراین را یادآوری کرد و وعده داد که این حمایت‌ها ادامه می‌یابد.

ریشی سوناک به اسکای نیوز گفت: «ما به ایفای نقش خودمان برای حمایت از اوکراین در برابر تهاجم غیر قانونی و غیر موجه روسیه ادامه خواهیم داد. ما این کار را با تامین تانک‌های رزمی و اخیرا با دادن تسلیحات دوربرد انجام داده‌ایم».

وی افزود: «امیدوارم که همه کشورها به حمایت‌ها از اوکراین ادامه دهند. اقدام وحشیانه باعث رنج و عذاب میلیون‌ها نفر از مردم اوکراین شده و این موضوع درست است که ما به صورت دسته جمعی در برابر ان بایستیم و من هفته آینده به نشست ناتو در ویلنیوس (پایتخت لیتوانی) خواهم رفت که در آن ما دقیقا با متحدانمان درباره نحوه تقویت حمایتمان از اوکراین صحبت خواهم کرد».

اظهارنظر نخست‌وزیر انگلیس درباره موافقت آمریکا با ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین در شرایطی انجام شده که مقام‌های آمریکایی شامل جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور در توجیح اقدام خود گفته‌اند که اوکراین به بمب خوشه‌ای نیاز دارد.

تدارک آمریکا برای دادن بمب خوشه‌ای به اوکراین واکنش‌های منفی سازمان‌های حقوق بشری را به دنبال داشته و آنها درباره تامین این بمب‌های ممنوعه برای جنگ با روسیه هشدار داده‌اند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها