زرداری به ایران سفر می‌کند

کد خبر: 1221064

یک روز پس از دیدار سران جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای افتتاح طرح‌های مرزی، کابینه دولت پاکستان به ریاست نخست وزیر تشکیل جلسه داد و اعلام شد که وزیر خارجه این کشور در راس یک هیات بلندپایه برای تسریع اجرای توافقات دوجانبه، به تهران سفر می‌کند.

زرداری به ایران سفر می‌کند

یک روز پس از دیدار سران جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای افتتاح طرح‌های مرزی، کابینه دولت پاکستان به ریاست نخست وزیر تشکیل جلسه داد و اعلام شد که وزیر خارجه این کشور در راس یک هیات بلندپایه برای تسریع اجرای توافقات دوجانبه، به تهران سفر می‌کند.  

جلسه رسمی کابینه دولت پاکستان امروز به ریاست «محمد شهباز شریف» در اسلام‌آباد برگزار و مقامات پاکستانی آخرین تحولات مرتبط با روابط خارجی، اوضاع داخلی کشور به ویژه دیدار روز گذشته سران ایران و پاکستان در نقطه مشترک مرزی را بررسی کردند.

دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شهباز شریف، اعضای کابینه را از دیدار و گفت وگوهای مهم خود با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران مطلع کرد و گفت که پیگیری‌ها و عزم راسخ سران دو کشور پروژه انتقال برق پولان-گبد در کم‌ترین زمان تکمیل و بهره برداری رسید.

در این بیانیه آمده است: خط انتقال برق از ایران نیاز ایالت بلوچستان به ویژه گوادر به انرژی را تامین می‌کند و علاوه بر این درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های کشاورزی، علوم فناوری و انرژی خورشیدی نیز با رئیس جمهوری ایران گفت وگو شد.

شهباز شریف اعلام کرد که یک هیات بلندپایه پاکستان به ریاست «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه برای پیگیری توافقات سران و تسریع در اجرای آن به ایران سفر خواهد کرد.

وی اظهار داشت که ایران و پاکستان بر تلاش‌های مشترک برای حفظ امنیت پایدار در مرزهای دو کشور و مقابله با تروریسم تاکید و آمادگی یکدیگر را برای تقویت سازوکار امنیتی در مرزهای مشترک اعلام کردند.

نخست وزیر پاکستان به اطلاع اعضای کابینه دولت رساند که وی از رئیس جمهوری ایران برای سفر رسمی به پاکستان دعوت کرد که با استقبال آیت الله رئیسی همراه بود.

«شهباز شریف» علاوه بر این امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: دیدار بسیار سازنده و پرباری با جناب دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران داشتم و ما توافق کردیم که تلاش‌های جمعی خود را برای گشایش کامل توانمندی‌های متقابل در روابط دوجانبه را دو برابر کنیم.

وی افزود: ما زمینه‌های تجارت، سرمایه گذاری، فناوری اطلاعات، کشاورزی و انرژی را برای نقشه راه همکاری‌های آینده در اولویت قرار داده‌ایم و برای این منظور تسریع در روند کار قرارداد تجارت آزاد در اولویت قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش، نخستین بازارچه مرزی ایران در پیشین سیستان و بلوچستان با پاکستان روز گذشته (پنجشنبه) توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به بهره‌برداری رسید.

«بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان نیز طی پیامی در توییتر با ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی بازارچه مرزی و خط انتقال برق ایران به پاکستان، گفت که فصل جدیدی در روابط برادرانه تهران و اسلام‌آباد آغاز شده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها