واکنش ها به شهادت اسیر فلسطینی

کد خبر: 1218585

اتحادیه اروپا از محکومیت رژیم صهیونیستی در پی شهادت «شیخ خضر عدنان» اسیر فلسطینی که پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های این رژیم جان باخت، به دلیل وابستگی وی به جنبش جهاد اسلامی فلسطین خودداری کرد.

واکنش ها به شهادت اسیر فلسطینی

 اتحادیه اروپا از محکومیت رژیم صهیونیستی در پی شهادت «شیخ خضر عدنان» اسیر فلسطینی که پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های این رژیم جان باخت، به دلیل وابستگی وی به جنبش جهاد اسلامی فلسطین خودداری کرد.

پیتر استانو روز سه‌شنبه در نشست خبری از بروکسل افزود: اتحادیه اروپا درمورد پرونده آقای عدنان با مقامات اسرائیلی از جمله وزارت بهداشت (این رژیم) در تماس و جویای وضعیت وی بوده است.

وی با بیان این ادعا که اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات شفاف درباره علت مرگ نامبرده است مدعی شد: ما از مرگ انسان‌ها متاسفیم و تعهد خود را به قوانین حقوق بشر بین‌الملل و ضرورت توجه تمام کشورها به زندانیان تکرار می‌کنیم.

این مقام اروپایی بدون اشاره به هفت دهه اشغالگری و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم فلسطین، اقدامات تلافی‌جویانه نیروهای مقاومت را غیرقابل قبول دانست و خواستار کاهش تنش‌ها برای آنچه او کم کردن آمار تلفات نامید، شد.

وی سپس ادعا کرد: ما موشک‌هایی که به اسرائیل شلیک شده را محکوم می‌کنیم و از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن‌داری بخرج دهند.

منابع خبری ساعاتی پیش از شهادت شیخ خضر عدنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند. وی که بصورت خودسرانه از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شده بود و در زندان‌های این رژیم به سر ‌می‌برد، در مخالفت با این اقدام دست به اعتصاب زده بود.

خضر عدنان هفته پیش بعد از وخیم شدن اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شد اما رژیم صهیونیستی اجازه نداد که هیچ یک از وکلا، پزشکان و یا طرف‌های حقوقی با وی تماس و از اوضاع سلامتی‌اش با خبر شوند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به شهادت مظلومانه شیخ خضر عدنان، از رهبران و مبارزان اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اظهار داشت: شهادت این مجاهد در بند، حقانیت و مظلومیت مقاومت ملت فلسطین را بیش از پیش به تصویر کشید.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: نحوه بازداشت و رفتار غیرانسانی رژیم صهیونیستی با این شهروند فلسطینی، نمونه بارزی از رفتار غیر انسانی و خشونت باری است که در طول بیش از ۷ دهه گذشته به صورت سازمان یافته و گسترده ای توسط رژیم صهیونیستی علیه ملت و مجاهدان فلسطینی بکار گرفته شده و مصداق بارز جنایت علیه بشریت است. سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری، موجب گستاخی بیشتر رژیم آپارتاید صهیونیستی خواهد شد.

کنعانی ضمن تجلیل از مقاومت عزتمندانه ملت مظلوم فلسطین در برابر اشغالگری و جنایات ضدبشری رژیم غاصب صهیونیستی، شهادت این مجاهد فلسطینی را به خانواده این شهید، ملت و گروه‌های مقاومت، به ویژه جنبش جهاد اسلامی فلسطین تسلیت گفت./ایرنا

سازمان ملل خواستار تحقیق درباره شهادت اسیر فلسطینی شد

 معاون سخنگوی سازمان ملل با اعلام اینکه دبیرکل این سازمان شهادت شیخ خضر عدنان اسیر فلسطینی را در زندان های رژیم صهیونیستی با نگرانی دنبال می کند ، خواستار تحقیق درباره شهادت او شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: دبیر کل سازمان ملل با نگرانی تحولات پس از مرگ عدنان را دنبال می کند.

وی تاکید کرد: مقامات اسرائیلی باید در مورد دلیل مرگ این فرد به صورت کامل تحقیق کنند. دبیرکل سازمان ملل از اسرائیل می خواهد که روش بازداشت بدون محاکمه خود را کنار بگذارد .

معاون دبیرکل سازمان ملل همچین گفت: همه کسانی که در بازداشت بدون محاکمه هستند باید بر اساس قانون در دادگاه محاکمه شوند یا فورا آزاد شوند

شیخ خضر عدنان اسیر فلسطینی بامداد دوم می (۱۲ اردیبهشت ماه) پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

شیخ عدنان از اولین افراد در زادگاه خود (روستای عرابه استان جنین ) بود که همزمان با تاسیس جنبش جهاد اسلامی در اوایل دهه ۸۰ به این جنبش پیوست و در واقع از اولین موسسان جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز به شمار می رود.

گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به شهادت شیخ «خضر عدنان» در زندان‌های رژیم صهیونیستی، شهرک‌های «سدیروت»، «نیر عام»، «ایرز»، «ایبیم» و «شعار هنیگیف» را هدف حملات راکتی خود قرار داده‌اند.

اتحادیه عرب: اسرائیل باید پاسخگوی جنایاتش باشد

دبیرخانه اتحادیه عرب در بیانیه‌ای شهادت خضر عدنان فرمانده جهاد اسلامی در زندان رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و خواستار پاسخگویی این رژیم در نهادهای قضایی بین‌المللی شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری سما، دبیرخانه اتحادیه عرب در بیانیه‌ای با اشاره به شهادت خضر عدنان تاکید کرد: جنایت اعدام خضر عدنان در نتیجه سیاست سهل انگاری پزشکی عمدی رژیم اشغالگر به صورت سیستماتیک را محکوم می‌کنیم و آن را مسوول کامل این جنایت جدید علیه اسرای فلسطین می‌دانیم.

در این بیانیه آمده است: جنایت اعدام خضر عدنان در چارچوب ادامه رویکرد جنایتکاران اسرائیل در ارتکاب جنایات کشتار آهسته و از پیش برنامه ریزی شده، بی توجهی به میثاق ها و قوانین بین‌المللی و انسانی اصرار بر ارتکاب نقض فاحش نظام حقوقی بین‌المللی صورت گرفته است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما نسبت به سکوت جامعه بین‌المللی و سازمان‌های بین‌المللی مرتبط در قبال جنایت اعدام خضر عدنان هشدار می‌دهیم؛ چرا که این اقدام، مقامات رژیم اشغالگر را به ادامه این رویکرد جنایتکارانه تشویق می‌کند.

دبیرخانه اتحادیه عرب همچنین تاکید کرد: چرخه جنایتکارانه و کشتار آهسته با سهل انگاری عمدی و سیستماتیک پزشکی که رژیم اشغالگر در مقابل چشمان همه کشورها و مردم جهان و سازمان‌های حقوق بشری انجام می‌دهد، باید پایان یابد. این جنایت نیاز به پاسخگویی برابر نهادهای قضایی بین‌المللی دارد.

منابع خبری بامداد امروز گزارش دادند، شیخ خضر عدنان اسیر فلسطینی پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین نیز تائید کرد که وی پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

شیخ عدنان از اولین افراد در زادگاه خود (روستای عرابه استان جنین) بود که همزمان با تاسیس جنبش جهاد اسلامی در اوایل دهه ۸۰ به این جنبش پیوست و در واقع از اولین موسسان جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز به شمار می رود.

وی همچنین به عنوان دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بیرزیت تعیین شد و در سال ۱۹۹۸ در انتخابات این انجمن به پیروزی رسید.

شیخ عدنان را به عنوان سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز می شناسند و همین امر باعث شده بود که او چندین بار از سوی رژیم صهیونیستی و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شود.

پیش‌تر منابع خبری از وخامت حال شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی و اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و تداوم اعتصاب غذای او در هشتاد و پنجمین روز خبر داده بودند.

وی که خودسرانه از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شد و در زندان‌های این رژیم به سر می‌برد، در مخالفت با این اقدام صهیونیست‌های اشغالگر، دست به اعتصاب غذا زده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها