لوپز: مکزیک امن‌تر از آمریکاست

کد خبر: 1210573

رئیس‌جمهور مکزیک اظهار کرد کشورش بسیار امن‌تر از آمریکاست.

لوپز: مکزیک امن‌تر از آمریکاست

 «آندرس مانوئل لوپز» رئیس جمهور مکزیک در پاسخ به انتقادات مقامات آمریکا درباره ناامن بودن این کشور اظهار کرد کشورش بسیار امن‌تر از آمریکاست.

وی پس از آن این اظهارات را بیان کرد که در سوم ماه جاری میلادی، اعضای یک باند مواد مخدر به 4 شهروند آمریکایی در شهر ماتاموراس مکزیک حمله و اقدام به ربودن این افراد کردند.

دولت مکزیک سرانجام پس از جست‌وجوهای لازم این آمریکایی‌ها را پیدا کرد اما دو نفر از آنها کشته شده بودند، پلیس نیز 5 عضو این باند را دستگیر کرد.

در پی این حادثه موجی از انتقادات و اتهامات از سوی سیاستمداران آمریکایی به‌ویژه جمهوری‌خواهان علیه دولت مکزیک سرازیر شد.

رئیس جمهور لوپز، ضمن رد تمام این اتهامات و انتقادات، درباره تصویری که از مکزیک به‌عنوان مکانی پرمخاطره برای بازدید کشیده شده است، هشدار داد.

وی تصریح کرد مکزیک مکانی بسیار امن‌تر از آمریکاست. برای سفر ایمن به سراسر مکزیک هیچ مشکلی وجود ندارد. گردشگران آمریکایی و شهروندان مکزیکی که در این کشور هستند، به‌خوبی از امن بودن مکزیک آگاه هستند.

لوپز همچنین به افزایش چشمگیر میزان ورود گردشگران آمریکایی به مکزیک در سال گذشته تأکید کرد.

رئیس جمهور مکزیک مدعی شد کمپین‌های ضدمکزیکی از سوی سیاستمداران محافظه‌کار آمریکا فعال شده است تا گزارش‌های منفی درباره وضعیت امنیتی مکزیک منتشر کنند.

این در حالی است که براساس آمارهای بانک جهانی، نرخ آدم‌کشی و قتل در مکزیک در سال 2020 چهار برابر بیشتر از آمریکا بوده است به‌طوری که از هر 100 هزار نفر، 28 نفر به قتل رسیده‌اند. با وجود اینکه میزان آدم‌کشی در سال گذشته در مکزیک 7 درصد کاهش یافته است اما دولت فعلی در مسیر ثبت رکورد تازه‌ای دراین‌باره است.

وزارت خارجه آمریکا نیز برای سفر به مکزیک سطوح متفاوتی از خطر را طبقه‌بندی کرده است اما سفر به 2 منطقه از 32 منطقه این کشور بسیار پرمخاطره است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها