تایوان: بالون چینی از نوع هواشناسی بوده است

کد خبر: 1205704

وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای اعلام کرد بالونی که اخیرا در این جزیره فرود آمده، دارای اهداف هواشناسی بوده است.

تایوان: بالون چینی از نوع هواشناسی بوده است

به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان ماهیت بالون چینی سرنگون شده از سوی خود را اعلام کرد.

وزارت دفاع تایوان روز شنبه اعلام کرد که بالونی که اخیراً در یک جزیره دورافتاده تحت کنترل تایوان در نزدیکی سواحل چین فرود آمد، برای اهداف آب و هوا مورد استفاده قرار گرفته است.

وزارت دفاع تایوان پس از تجزیه وبررسی بقایای این بالون اعلام کرد که هیچ گونه تجهیزات ضبط صوتی و تصویری در آن رویت نشده است.

در بیانیه وزارت دفاع تایوان آمده است که پس از تجزیه و تحلیل بقایای بقایای این بالون، مشخص شد که بالون حامل ابزارهای ثبت هواشناسی بوده و فاقد تجهیزات ضبط عکس یا سمعی و بصری یا ذخیره‌سازیبوده است.

پیش از این در بحبوحه تنش‌های جدید آمریکا و چین بر سر ماجرای نفوذ بالون چینی به خاک این کشور، برخی رسانه‌های به نقل از مقامات تایوان مدعی حضور چند باره بالون‌های چینی در این منطقه در سال‌های اخیر شدند.

رسانه‌های خبری روز دوشنبه به نقل از مقامات تایوانی گزارش دادند که طی سالهای گذشته، ده‌ها بالون نظارتی ارتش چین بر فراز تایوان رویت شده است.

در این گزارش رسانه‌ای آمده است که تعداد این بالون‌ها در حال حاضر بسیار بیشتر از دوره قبلی است و به تبع نگرانی‌ها را در مورد حمله احتمالی چین به جزیره افزایش می‌دهد. وزارت دفاع تایوان پیشتر تنها یک مورد بالن‌های جاسوسی چین را تایید کرده بود که در فوریه ۲۰۲۲ رویت شد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها