احتمال درج نام اسرائیل در لیست سیاه

کد خبر: 1191553

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه به درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین، جهت بررسی مدارک و شواهد مربوط به هدف قرار گرفتن کودکان فلسطینی در عملیات‌های ارتش اسرائیل وارد اراضی اشغالی شد.

احتمال درج نام اسرائیل در لیست سیاه

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه به درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین، جهت بررسی مدارک و شواهد مربوط به هدف قرار گرفتن کودکان فلسطینی در عملیات‌های ارتش اسرائیل وارد اراضی اشغالی شد.

به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه امروز (یکشنبه) سفری را به مقصد اراضی اشغالی و کرانه باختری آغاز کرد که هدف از آن اطلاع یافتن از مدارک و شواهدی دال بر هدف قرار گرفتن کودکان در عملیات‌های نظامی اسرائیل، مشارکت کودکان در درگیری‌های دو طرف فلسطینی-اسرائیلی و انتقال نتایج حاصل از آن به سازمان ملل است.

همچنین گامبا در این سفر امکان افزودن نام اسرائیل در لیست سیاه دولت‌هایی که کودکان را هدف قرار می‌دهند، بررسی خواهد کرد.

روزنامه عبری زبان "هاآرتص" به نقل از برخی منابع اسرائیلی آگاه از جزئیات سفر گامبا نوشت، پیش‌بینی می‌شود این مسؤول سازمان ملل مواردی را بررسی کند که در آنها افرادی که در عملیات‌های جنگی شرکت نداشتند، هدف قرار گرفتند.

این منابع در ادامه اظهار کردند، پیش‌بینی می‌شود گامبا با نمایندگانی از ارتش، پلیس و وزارت خارجه اسرائیل و نیز با آویو کوخافی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل دیدار کند.

گامبا پیشتر در گزارشی به اسرائیل هشدار داده بود، اگر رفتارش درباره کودکان فلسطینی را تغییر ندهد، در گزارش سال آینده امکان درج نام اسرائیل در لیست سیاه دولت‌هایی که کودکان را هدف قرار می‌دهند، بررسی خواهد کرد.

سایت "وای‌نت" اعلام کرد، اسرائیل موضوع سفر گامبا را به شکل جدی بررسی می‌کند و اهمیت بسیاری به آن می‌دهد و مدعی خواهد شد که بر اساس قوانین بین‌المللی فعالیت می‌کند و نباید وارد لیست سیاه شود. در همین راستا برخی نمایندگان رژیم اشغالگر نیز قصد دارند گزارش‌ها و ویدیوهایی را ارائه دهند.

سفر گامبا به اراضی اشغالی در پی شکایت تشکیلات خودگردان فلسطین به سازمان ملل درباره شهادت تعداد زیادی از کودکان به ضرب گلوله اشغالگران در طول سال جاری میلادی و درخواست آن برای درج نام اسرائیل به لیست سیاه دولت‌هایی که کودکان را هدف قرار می‌دهند، انجام شد.

در گزارش‌های قبلی سازمان ملل حملات اسرائیلی‌ها به کودکان فلسطینی به شدت محکوم شده و این رژیم به هدف قرار دادن فرآیند آموزش و نهادهای آموزشی فلسطین متهم شد.

گزارش قبلی سازمان ملل پس از حمله اسرائیل به نوار غزه در مه گذشته که در آن تعداد زیادی کودک به شهادت رسیدند، منتشر شد.

رژیم صهیونیستی این گزارش‌ها را تکذیب نکرد بلکه مدعی شد این گزارش‌ها تحریف شده‌اند و کودکان فلسطینی در درگیری‌ها با اسرائیلی‌ها شرکت داشته‌اند و گروه‌های فلسطینی دانش‌آموزان مدارس را استخدام کرده و استفاده از اسلحه را به آنها آموزش می‌دهند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها