آمار وحشتناک بازداشت کودک فلسطینی از آغاز ۲۰۲۲

کد خبر: 1187237

باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۷۵۰ کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شده‌اند.

آمار وحشتناک بازداشت کودک فلسطینی از آغاز ۲۰۲۲

باشگاه اسیر فلسطینی در گزارشی به مناسبت «روز جهانی کودک» اعلام کرد که تعداد کودکان اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی به حدود ۱۶۰ نفر رسیده است.

در این گزارش آمده است که این کودکان در زندان‌های عوفر، مجدو و الدامون زندانی هستند که در میان آن‌ها سه دختر نوجوان به نام‌های نفوذ حماد(۱۶ ساله)، «زمزم القواسمه»(۱۷ ساله) و «جنات زیدات»(۱۶ ساله) نیز به چشم می‌خورد که در زندان الدامون اسیر هستند.

در گزارش مذکور آمده است که پنج تن از کودکان در بازداشت اداری (بازداشت بدون اتهام و محاکمه) بسر می‌برند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، در این گزارش با اشاره به بازداشت ۷۵۰ کودک فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون آمده است که با وجود آنکه این رقم در مقایسه با سال‌های قبل چندان آمار بالایی نیست اما سرکوب کودکان در حین بازداشت بیشتر شده است و این کودکان در زمان بازداشت تحت شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته‌اند./فارس

 نویسنده صهیونیست: در جنگ روایت‌ها از فلسطینی‌ها شکست خوردیم

محافل صهیونیستی به شکست در «جنگ روایت‌ها» و «جنگ نرم» در مقابل فلسطینی‌ها در برابر افکار عمومی جهان اذعان دارند.

به گزارش  فارس، محافل صهیونیستی در موارد متعددی اعلام کرده‌اند که این رژیم در همراهی کردن افکار عمومی جهانی با خود ناموفق بوده و علی‌رغم بودجه و امکانات رسانه‌ای وسیع در مقابل فلسطینی‌ها شکست خورده است.

به نوشته وبگاه عربی‌۲۱، صهیونیست‌ها موارد متعددی را به یاد می‌آورند که در آن متحمل یک شکست بزرگ تبلیغاتی و دیپلماتیک شده‌اند که از جمله آن‌ها حمله به کشتی کمک‌رسانی «ماوی مرمره» در سال ۲۰۱۰ در نزدیکی سواحل غزه بود که با محموله کمک‌های غذایی و دارویی برای رفع محاصره این منطقه عازم فلسطین اشغالی شده بود، اما مورد حمله کماندوهای اسرائیلی قرار گرفت و ۹ غیرنظامی کشته و ۶۰ نفر از سرنشینان آن زخمی شدند.

این حادثه یک موجی از نفرت علیه صهیونیست‌ها را پدید آورد و یک شکست اطلاعاتی برای صهیونیست‌ها بود، چرا که آن‌ها پیش‌بینی نمی‌کردند که دهها فعال حقوق بشری در داخل کشتی باشند. به هرحال علی‌غم این حمله، کاروان کمک‌رسانی به هدف خود رسید و موجب رسوایی رژیم تل آویو شد.

در این راستا «موشه ریوانی» نویسنده حوزه تبلیغات و مدرس سیاست و امنیت در وبسایت اسرائیلی «زمان» می‌نویسد که رویدادهای زیادی وجود دارد که پوچ بودن رفتارهای این رژیم را نشان می‌دهد و تصویری بدی از سربازان صهیونیستی در افکار عمومی جهان به جا می‌گذارد، نظامیانی که به سوی فعالان حقوق بشر آتش می‌گشایند.

او افزود: «در انتشار روایتی متفاوت از آنچه که به جهانیان درباره اسرائیل ارائه شده است، کاستی‌هایی وجود دارد که تل آویو را در معرض ضربات محکمی در عرصه سیاسی و رسانه‌ای قرار داده است».

موشه ریوانی نوشت: «اسرائیل که برای مقابله با دشمنان خود سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در حوزه نظامی می‌کند، اما از نیاز به تلاش برای جلب افکار عمومی جهت رویارویی با سازمان‌های حقوق بشری در عرصه آگاهی و روایت‌گری غفلت کرده است. تلاشی که به طور مستقیم در صحنه نبرد تأثیرگذار است».

او با بیان اینکه جنگ امروز نه تنها حول محور مبارزه مسلحانه متمرکز است، بلکه به روایت و روایت‌گری نیز مرتبط است؛ تاکید کرد: «همه واقعیت‌ها حاکی از آن است که اسرائیلی‌ها ناتوان از جذب افکار عمومی هستند و در عرصه روایتگری شکست خورده‌اند، به طوریکه تبلیغات علیه آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی با سرعت و به وفور منتشر می‌شود و این جزء لاینفکی از رویارویی نظامی است».

این مدرس حوزه سیاست و امنیت صهیونیستی در ادامه افزود: «در عصر شبکه‌های اجتماعی، اسرائیل در معرض تبلیغات متوالی خصمانه است که دائما در حال گسترش است و افکار عمومی جهانی و رسانه‌های خارجی را مسموم می‌کند. اسرائیل عرصه آگاهی‌بخشی را به فلسطینی‌ها باخته است و آن‌ها به طور روزانه و هفتگی درگیر نبرد آگاهی‌بخشی علیه اسرائیل هستند که آخرین مورد در مسأله ترور "شیرین ابوعاقله" مشاهده شد».

او تأکید کرد که تبلیغات فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها به کارزار آگاهی‌بخشی تبدیل شده است و در این‌جا دوربین‌ها به یک سلاح تبدیل شده‌اند و در برخی مواقع قدرت‌ تأثیرگذاری بیشتری در مقایسه با گلوله‌هایی دارند که از دهانه تفنگ خارج می‌شوند.

به نوشته وبسایت عربی‌۲۱، صهیونیست‌ها به ضرباتی که در حوزه شناختی متحمل شده‌اند، معترف هستند و آن را خطر بزرگی در راستای مشروعیت‌زدایی از خود می‌دانند. در این راستا شهادت «محمد الدره» کودکی که در سال ۲۰۰۰ به همراه پدرش با شلیک صهیونیست‌ها در غزه به شهادت رسید، بارزترین مصداق کارایی دوربین‌ها در مشروعیت‌زدایی از رژیم تل آویو است.

از این رو این نگرانی موجب شده است تا دولت‌های صهیونیست، واکنش شدیدی در برابر تبلیغاتی که در کشورهای غربی علیه این رژیم می‌شود، در پیش بگیرند و به شدت علیه جنبش‌های بایکوت در اروپا و آمریکا فعال شوند و همزمان هزاران نفر را برای تبلیغ خود در شبکه‌های اجتماعی به کار گیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها