سازمان ملل: اسرائیل باید تسلیحات هسته‌ای را کنار بگذارد

کد خبر: 1182826

کمیته مجمع عمومی سازمان ملل در یک رای اولیه با ۱۵۲ رای موافق در برابر ۵ مخالف اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید تسلیحات هسته‌ای خود را کنار گذاشته و سایت‌های هسته‌ای خود را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.

سازمان ملل: اسرائیل باید تسلیحات هسته‌ای را کنار بگذارد

به گزارش جوروزالم پست، کمیته مجمع عمومی سازمان ملل در یک رای اولیه با ۱۵۲ رای موافق در برابر ۵ مخالف اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید تسلیحات هسته‌ای خود را کنار گذاشته و سایت‌های هسته‌ای خود را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.

پنج کشوری که با قطعنامه روز جمعه درباره «خطر گسترش سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه» مخالفت کردند عبارتند از کانادا، اسرائیل، میکرونزی، پالائو و ایالات متحده. ۲۴ کشور دیگر از جمله اعضای اتحادیه اروپا رای ممتنع دادند.

قطعنامه سالانه ارائه‌‌شده توسط مصر به مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک توسط تشکیلات خودگردان فلسطین و ۱۹ کشور از جمله بحرین، اردن، مراکش و امارات متحده عربی حمایت شده است.

این قطعنامه خاطرنشان می کند که رژیم صهیونیستی تنها سازوکار خاورمیانه و یکی از معدود اعضای سازمان ملل متحد در میان ۱۹۳ کشور است که معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ‌را امضا نکرده است.

ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها