درخواست العبادی از سیاستمداران عراقی

کد خبر: 1160902

رئیس ائتلاف "النصر" عراق در سخنانی خواستار کنار گذاشتن اختلافات میان احزاب مختلف این کشور شد.

درخواست العبادی از سیاستمداران عراقی

رئیس ائتلاف "النصر" عراق در سخنانی خواستار کنار گذاشتن اختلافات میان احزاب مختلف این کشور شد.

به نقل از خبرگزاری عراقی موازین نیوز، حیدر العبادی، رئیس ائتلاف النصر عراق در سخنانی اظهار کرد: پنجمین سالروز آزادی موصل را به ملت عراق تبریک می‌گویم.

وی گفت: روز آزادی موصل حماسه‌ای از میهن پرستی عراقی است، که نشان دهنده قدرت و پیروزی آن بر تروریسم سیاه، بقایای رژیم بعث و طرح‌های طمع ورزی به سرزمین عراق است.

العبادی تأکید کرد: میهن پرستی عراقی نمی‌میرند و همانگونه که بر تروریسم پیروز شد، در تمامی نبردهای وحدت، هویت و آینده موفق خواهد شد.

وی ادامه داد: ما از این روز، پیروزی و بلند مرتبگی را الهام گرفته‌ایم و با بینش مشخص و هدفی مقدس و پایداری و مقاومت در تمامی نبردها و چالش‌ها پیروز خواهیم شد.

وی با اشاره به بحران سیاسی کشورش و تشکیل نشدن دولت علی‌رغم گذشت حدود ۹ ماه از برگزاری انتخابات از احزاب سیاسی کشور خواست که به خاطر عراق اختلافاتشان را کنار بگذارند.

وی در این باره تاکید کرد: از تمامی سیاستمداران می‌خواهیم که امیدهای ملت عراق را زنده کنند و رهبری واقعی ان است که عزت و منافع خود را در عزت و منافع کشورش ببیند./ایسنا

العامری: امیدواریم روزهای آینده شاهد گشایش در بحران سیاسی باشیم

رئیس ائتلاف فتح عراق ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آینده گشایش واقعی صورت گیرد و بحران ها پشت سر گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آینده گشایش واقعی صورت گیرد و بحران‌ها پشت سر گذاشته شود.

وی گفت: عید سعید قربان را به خانواده شهدا و ملت عراق و امت سلامی تبریک می گویم و از خداوند می‌خواهم که امنیت، سلامتی، عاقبت به خیری و گشایش در روزی را نصیب ملت ما کند.

رئیس ائتلاف فتح عراق ادامه داد: امیدواریم چند روز آینده شاهد یک تحول واقعی و گذر از همه بحران‌ها باشیم و افراد مخلص که مسئولیت را یک تکلیف و خدمت به مردم را افتخاری برای خود در دنیا و آخرت می‌بینند، این مسیر را در پیش گیرند.

عراق در روزهای اخیر درگیر اختلافات سیاسی در زمینه تشکیل دولت جدید بوده است. با وجود اینکه جریان صدر اکثریت آرا را در انتخابات پارلمانی عراق به دست آورد اما در جریان رایزنی‌ها برای تشکیل دولت نتوانست در این امر موفق باشد. احزاب سیاسی هنوز نتوانسته‌اند اختلافات میان خود را حل کنند و اگرچه پیشنهادهایی برای تشکیل دولت ارائه شده، هنوز توافقی در این زمینه به دست نیامده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها