کی یف خواستار توقیف دارایی های روسیه شد/انتقاد تند اوکراین به مجارستان

کد خبر: 1146744

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین از اعضای گروه ۷ خواست تا دارایی های روسیه را جهت بازسازی اوکراین توقیف کنند.

کی یف خواستار توقیف دارایی های روسیه شد/انتقاد تند اوکراین به  مجارستان

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین از اعضای گروه ۷ خواست تا دارایی های روسیه را جهت بازسازی اوکراین توقیف کنند.

کولبا امروز جمعه در نشست گروه ۷ در آلمان گفت که دارایی های روسیه برای کمک به بازسازی اوکراین توقیف شود.

وی همچنین بیان کرد که تحریم های اتحادیه اروپا بدون تحریم نفت روسیه یعنی اتحاد این بلوک شکسته شده است.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه پیش از این بر "وحدت بسیار قوی" کشورهای گروه ۷ برای حمایت از اوکراین علیه روسیه "تا پیروزی" تاکید کرد.

وزیر خارجه فرانسه گفت که اوکراین در حال انجام یک جنگ قهرمانانه برای حاکمیت خود است و گروه ۷ همچنان در طولانی مدت از اوکراین حمایت خواهد کرد. 

لیز تراس وزیر خارجه انگلیس نیز امروز درخواست ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین را داشت و خواهان تحریم های جدید علیه روسیه شد.

وی دراین باره گفت: در این زمان مهم است که با تامین تسلیحات بیشتر برای اوکراین فشار را بر روی ولادیمیر پوتین (رییس جمهوری روسیه) افزایش دهیم.

کولبا شب گذشته در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی خاطرنشان کرد که قصد دارد برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا، اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه و مسئله امنیت غذایی با مقامات اروپایی رایزنی‌هایی داشته باشد./ایرنا

اوکراین: مجارستان موجبات خشنودی پوتین را فراهم کرده است

وزیر خارجه اوکراین با اشاره به موضع مجارستان در مخالفت با اعمال تحریم های اتحادیه اروپا بر نفت روسیه، اعلام کرد که این مسئله برای اولین بار موجب انشقاق در این اتحادیه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازریانووستی، «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین با اشاره به بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا برضد مسکو، از موضع مجارستان در قبال تحریم نفت روسیه انتقاد کرد.

کولبا در این باره گفت: اگر این بسته بدون تحریم نفتی تصویب شود، من معتقدم که پوتین می‌تواند جشن بگیرد، زیرا این اولین بار است که وحدت اتحادیه اروپا به دلیل موقعیت یک کشور یعنی مجارستان، دچار شکاف می‌شود.

پیشتر «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان اعلام کرده بود که اعمال تحریم‌ها بر واردات انرژی از روسیه خطر بزرگی را متوجه بوداپست می‌کند.

اوربان در این باره گفته بود: رئیس کمیسیون اروپا این واقعیت را نادیده می‌گیرد که کشورهای اتحادیه اروپا در شرایط کاملاً متفاوتی قرار دارند و پیشنهادی ارائه می‌دهد که پارامترهای فردی کشورها را در نظر نمی‌گیرد. ما نمی‌توانیم این را بپذیریم، زیرا این مسئله برای مجارستان برابر با هدف قرار گرفتن با بمب اتم است.

همچنین وزیر خارجه مجارستان نیز در این باره گفته بود: طرح پیشنهادی بروکسل اقتصاد مجارستان را تهدید می‌کند. اگر تحریم نفت روسیه اجرایی شود، امنیت انرژی مجارستان و از طریق آن اقتصاد مجارستان را از بین می‌برد. ما نمی‌توانیم به کسی اجازه دهیم که نتیجه چندین دهه تلاش مردم مجارستان را از بین ببرد.

اجماع بر سر تصویب این بسته با موانعی رو به رو شده است، به طوری که برخی از کشورها به دلیل وابستگی انرژی خود به نفت روسیه، در برابر تحریم پیشنهادی واردات نفت این کشور مقاومت می‌کنند و این احتمال که آنها این اقدام را وتو کنند وجود دارد، مگر اینکه معافیت‌هایی به آنها اعطا شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها