مظنون حادثه مترو نیویورک شناسایی شد

کد خبر: 1140854

فردی که پیشتر به عنوان یکی از افراد احتمالی مسلح در حمله متروی نیویورک معرفی شده بود اکنون مظنون رسمی این حادثه است.

مظنون حادثه مترو نیویورک شناسایی شد

پلیس نیویورک «فرید رابرت جیمز» را رسماً به عنوان مظنون حمله روز گذشته به متروی نیویورک معرفی کرد.

به گزارش ایندیپندنت، رابرت جیمز ۶۱ ساله که پیش‌تر به عنوان یکی از مظنونان این حمله شناخته می‌شد، اکنون به عنوان مظنون اصلی شناخته شده است.

تیراندازی روز گذشته (سه‌شنبه) در ساعت ۸:۲۴ صبح اتفاق افتاد، زمانی‌که مرد مسلح یک ماسک ضدگاز پوشیده و پس از خروج از ایستگاه خیابان ۲۵، یک کپسول گاز را در داخل واگن مترو باز کرد. او سپس در حالی‌که به خیابان ۳۶ می‌رفت، تیراندازی کرد که باعث مجروح شدن مستقیم ۱۰ نفر شد، البته در این حادثه چندین نفر دیگر نیز مجروح یا دچار گازگرفتگی شدند، البته احتمال می‌رود همگی زنده بمانند.

پس از این حادثه یک مقام انتظامی به نشریه نیویورک تایمز گفته بود: «پلیس به دنبال مردی با ماسک ضدگاز و جلیقه ساختمانی نارنجی رنگ است.»

کمیسر پلیس نیویورک نیز گفت: «مظنون حادثه متروی بروکلین، فردی سیاه‌پوست بوده که ماسک ضد گاز داشت.»

این حادثه بار دیگر موضوع حمل سلاح را که به تعداد زیاد در دست آمریکایی‌ها وجود دارد مطرح می‌کند. بر اساس داده‌های آرشیو خشونت سلاح (The Gun Violence)، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، حدود ۱۱۹ تیراندازی در آمریکا گزارش شده است.

در این تیراندازی‌ها حدود ۸ هزار ۵۵۸ تن مجروح شدند که ۹۳۷ نفر خردسال بودند؛ این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. روزانه بیش از ۱۱۶ نفر جان خودشان را در حوادث تیراندازی در ایالت‌های مختلف آمریکا از دست می‌دهند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها