این زن به دنبال جنگ اتمی است؟

کد خبر: 1139046

خواهر رهبر کره شمالی با انتقاد دوباره از اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی مبنی بر قابلیت «حمله پیشگیرانه» سئول به پیونگ یانگ، آن را یک اشتباه «غیرقابل جبران» خواند

این زن به دنبال جنگ اتمی است؟

کره شمالی تهدید کرد که در صورت حمله کره جنوبی به این کشور، با سلاح‌های هسته‌ای پاسخ خواهد داد. «کیم یو جونگ» خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی می‌گوید پیونگ یانگ می‌تواند با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای خود کره جنوبی را از بین ببرد.

هشدار یو جونگ که روز سه‌شنبه در رسانه‌های دولتی کره شمالی منتشر شده دومین واکنش تند او در چهار روز گذشته به اظهارات سو ووک، رئیس ستاد ارتش کره جنوبی است. سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی روز جمعه یکم آوریل گفته بود کشورش توانایی حمله دقیق و سریع به مبدأ پرتاب موشک در کره شمالی را دارد. در واکنش به این سخنان، کیم یو جونگ گفت: «چنین اظهار نظرهایی که از سوی دیوانه‌ای مانند سو ووک مطرح می‌شود اشتباهی بسیار بزرگ است. کره جنوبی در صورتی که رویارویی نظامی را با ما انتخاب کند، نیروی هسته‌ای ما چاره‌ای ندارد جز این که به وظایف خود عمل کند.»

خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی همچنین ادامه داد: کره شمالی مخالف جنگ است اما اگر کره جنوبی حتی به یک وجب از خاک کره شمالی تعرض کند، تبعات آن برای کره جنوبی «فاجعه‌بار» خواهد بود و «کره جنوبی، سرنوشتی جز نابودی و ویرانی کامل نخواهد داشت.»

تنش‌ها بین کره شمالی و کره جنوبی در هفته‌های اخیر در پی آزمایش‌های موشکی پی‌درپی پیونگ‌یانگ بالا گرفتند. کره شمالی در سال جاری میلادی آزمایش‌های تسلیحاتی خود را از سر گرفته و ماه گذشته نیز نخستین موشک بالستیک قاره پیمای خود را بعد از سال ۲۰۱۷ شلیک کرد. طی حدود یک سال اخیر، کره شمالی آزمایش موشک‌های بالستیکی را که پس از ملاقات رهبر آن کشور و رئیس جمهور سابق آمریکا به حالت تعلیق درآمده بود از سر گرفته است. مقامات کره جنوبی، ژاپن و آمریکا این اقدام را تحریک‌آمیز توصیف کرده‌اند.

به گزارش یورونیوز، کره شمالی در ماه جاری میلادی صد و دهمین سالگرد تولد بنیان گذار این کشور یعنی کیم ایل سونگ(پدربزرگ رهبر کنونی) را جشن خواهد گرفت. به طور معمول پیونگ یانگ در چنین سالگردهای مهم داخلی، رژه‌ای نظامی یا آزمایش‌های بزرگ تسلیحاتی برگزار می‌کند. با افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره ناظران سیاسی بر این باورند باید انتظار داشت که در این ماه بار دیگر پیونگ یانگ آزمایشی جدید از پیشرفت‌های تسلیحاتی خود در دستور کار داشته باشد./ منبع: خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها