توافق جدید ایران و روسیه

کد خبر: 1137991

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد لاوروف و امیرعبداللهیان در دیدار امروز، تمایل کشورهای خود را برای تداوم تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها به‌رغم تحریم‌های غرب، مورد تایید قرار دادند.

توافق جدید ایران و روسیه

وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای در اشاره به دیدار وزرای خارجه روسیه و ایران در تونشی چین، اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی وی تمایل کشورهای خود را برای تداوم تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها علیرغم تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی علیه مسکو و تهران تایید کردند.

این بیانیه می‌افزاید: تبادل نظر در مورد موضوعات کلیدی دستورکار منطقه‌ای و جهانی با تمرکز بر تحول اوضاع در اوکراین و افغانستان صورت گرفت. توجه بیشتر به وضعیت امور پیرامون توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران معطوف شد. 

به گزارش «اسپوتنیک»، همچنین دو طرف در مورد اجرای برنامه همکاری‌های گسترده تعیین شده توسط ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در سفر ژانویه وی به مسکو، گفت‌وگو کردند.

لاوروف و عبداللهیان در حاشیه کنفرانسی به میزبانی چین متشکل از مقامات ارشد روسیه، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به ریاست «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین دیدار کردند تا در مورد وضعیت وخیم امنیتی و انسانی در افغانستان گفت‌وگو کنند. 

در حال تکمیل ...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها