تهدید جدید علیه امارات

کد خبر: 1128828

گروه موسوم به ألویة الوعد الحق که به تازگی مسئولیت حمله پهپادی به امارات را پذیرفته بود در بیانیه‌ای جدید گفت: برج‌ها و بنادر شما اهداف قانونی هستند.

تهدید جدید علیه امارات

گروه موسوم به «ألویة الوعد الحق - أبناء الجزیرة العربیة»که به تازگی از حمله پهپادی خود به امارات در واکنش به دخالت‌های امارات در یمن و عراق خبر داده بود، امروز هم بیانیه جدیدی صادر کرد.

به گزارش شبکه المیادین، گروه الویة الوعد الحق-فرزندان شبه جزیره عربستان، این بار در بیانیه خود بدون اشاره مستقیم به نام امارات، گفت: امکانات، برج‌ها، بنادر و ایستگاه‌های شما برای ما اهداف قانونی هستند.

در ادامه بیانیه آمده است: کسی که نمی‌تواند از نیروها، پایگاه‌ها و کشتی‌های خود در برابر ما محافظت کند، به شما هم نفعی نمی‌رساند و از شما محافظت نمی‌کند.

الویة الوعد الحق افزود: ما برای ادب کردن شما فقط به استفاده از پهپادهای بال ثابت و موشک‌های دوربرد اکتفا نمی‌کنیم؛ بنابراین قبل از اینکه شما را به قبل از سال 1971 بازگردانیم، فرصت را غنیمت شمرید.

گروه الویه الوعد الحق که به‌تازگی اعلام موجودیت کرده است، پیشتر نیز در بیانیه‌ای از حمله به عربستان سعودی سخن گفته بود.

در سایه سکوت ابوظبی و رسانه‌های اماراتی، این گروه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرزندان شبه‌جزیره عربستان، بامداد امروز، به ریزکشور شرور امارات با چهار پهپاد که چند تأسیسات حیاتی ابوظبی را هدف قرار دادند، حمله کردند. الویه الوعد الحق به حملات دردناک خود ادامه خواهد داد تا کشور کوچک امارات دست از مداخله در امور منطقه و به‌ویژه یمن و عراق بردارد و مزدوران میدانی، امنیتی و سیاسی خود را خارج کند. حملات آتی دردناک‌تر و مؤثرتر خواهد بود».

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن هم به دنبال آن در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر به آن حمله اشاره کرد و نوشت: «ممنون از عراق آزاده و گروه‌های مجاهدِ حامی یمن و استوار این کشور» و با توجه به این توئیت الحوثی احتمال داده شد که گروه الویة الحق یک گروه عراقی باشد.

مقتدی الصدر رهبر جریان صدر هم به دنبال آن در توئیتر ضمن درخواست برای توقف جنگ یمن گفته بود: من قاطعانه کشاندن عراق به چنین جنگ‌هایی را مردود می‌دانم... و صدایم در کنار افرادی قرار می‌گیرد که خواهان توقف جنگ علیه یمن و توقف عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند.

در همین حال رسانه‌های اماراتی امروز پنجشنبه هم خبر دادند که ساختمانی در منطقه «الخبیصی» در دبی دچار حریق شده است.

طبق ادعای منابع اماراتی این مکان انبار مصالح ساختمانی است که آتش‌سوزی تاکنون خسارات جانی در پی نداشته و آتش‌نشانان در تلاش برای خاموشی آن هستند.

شامگاه سه شنبه نیز روزنامه‌نگارانی که برای پوشش جام باشگاه‌های جهان، در ابوظبی حضور دارند، از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در ساختمانی در ابوظبی خبر دادند و ویدئوی این انفجار نیز در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت.

حملات پهپادی و موشکی یک ماه اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی و دبی، موجب شده تا هرگونه انفجار و آتش‌سوزی در شهرهای امارات، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند. هرچند مقامات اماراتی سانسور شدیدی در مخابره حقایق این حوادث اعمال می‌کنند.

در حالی که  نیروهای مسلح یمن این هفته از عملیات جدیدی در امارات خبر ندادند، احتمال می‌رود که این دو مورد آخر مربوط به عملیات‌هایی توسط گروه الویة الوعد الحق باشد./فارس

انتهای پیام/.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها