العربیه: مذاکرات هسته‌ای در وین به بن بست رسیده است

کد خبر: 1115601

شبکه العربیه به نقل از برخی منابع مدعی شد مذاکرات هسته‌ای در وین به بن بست رسیده است.

العربیه: مذاکرات هسته‌ای در وین به بن بست رسیده است

شبکه العربیه با انتشار خبری به نقل از برخی منابع مدعی شد مذاکرات وین به دلیل پافشاری هبئت ایرانی بر خواسته‌های خود به بن بست رسیده است.

این منابع در ادامه افزودند: هیئت ایرانی خواستار بازنگری بیشتر آنچه که در دوره‌های گذشته بر سر آن توافق شده بود، شده است.

العربیه در ادامه ادعا‌های خود گفت: هیئت ایرانی در پیش نویس خود بازگشت به پایبندی‌های هسته‌ای بسیار کمتر از آنچه بر سر آن توافق شده بود را در برابر لغو بیشتر تحریم‌ها داده است.

این شبکه در ادامه به نقل از منابع خود اعلام کرد کشور‌های غربی در صورتی که هیئت ایرانی در دو روز آینده جدیتی از خود نشان ندهد، به سمت تشدید فشار‌ها می‌رود. همچنین این منابع اعلام کردند رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در صورتی که موضع تهران تغییر نکند، ممکن است در وین حاضر نشود.

ساعتی پیش نیز «آنالینا بیربوک» وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی مدعی شد هیچ پیشرفتی در مذاکرات هسته‌ای با ایران حاصل نشده است.

وی همچنین گفت: تلاش‌ها به شکل گسترده برای حل دیپلماتیک به منظور تجات توافق هسته‌ای با ایران در جریان است.

دور هفتم مذاکرات وین که در هشتم آذرماه شروع و در دوازدهم این ماه به پایان رسیده بود از دو روز گذشته (۱۸ آذر) بعد از یک وقفه فنی مجددا از سر گرفته شد. /باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها