هشدار مسکو به آمریکا و اسرائیل درباره رزمایش علیه ایران

کد خبر: 1115167

معاون وزارت خارجه روسیه می گوید هرگونه اقدام برای تحقق رزمایش ادعایی آمریکا و اسرائیل علیه ایران، به بی ثباتی در منطقه آن هم در میانه مذاکرات وین منجر خواهد شد.

هشدار مسکو به آمریکا و اسرائیل درباره رزمایش علیه ایران

به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه، از آمریکا و رژیم صهیونیستی خواست تا از انجام رزمایش علیه ایران خودداری کنند.

وی گفت: مسکو از این تصمیم متعجب نیست اما این عاملی بی ثبات کننده در منطقه تلقی می شود.

ریابکوف افزود: در چنین منطقه قابل انفجاری، هر اقدامی با ماهیت آموزشی و تمرینی مخاطراتی در پی خواهد داشت که به نوبه خود به پیچیدگی های بیشتر منجر می شود. این اقدام ضرورتی ندارد. اکنون زمان خویشتنداری و تمرکز بر تسهیل مذاکرات است که بعد از وقفه ای طولانی در وین از سر گرفته شد.

پیشتر، رویترز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که انتظار می‌رود «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «بنی گانتز» همتای اسرائیلی‌اش، روز پنجشنبه درباره تمرین‌های نظامی احتمالی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کنند.

در گزارش رویترز به نقل از این مقام آمریکایی ادعا شده بود که مانور نظامی مورد بحث برای بدترین سناریو با هدف مقابله نظامی با تأسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست دیپلماسی و در صورت درخواست سران کشورهایشان برنامه ریزی شده است.

انتشار این گزارش در حالی صورت گرفت که دو روز پیش از آن، «ویلیام برنز» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به سیا در نشستی به این موضوع اعتراف کرد که این سازمان هنوز هیچ شواهد و مدرکی مبنی بر تصمیم ایران برای تسلیحاتی کردن برنامه هسته‌ای خود پیدا نکرده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها