موضع برلین درباره به رسمیت شناختن طالبان

کد خبر: 1102467

صدراعظم آلمان امروز در سخنرانی در یک مرکز مطالعات امنیتی اعلام کرد: در روابط با ترکیه شاهد برخی مشکلات هستیم.

موضع برلین درباره به رسمیت شناختن طالبان

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز سه‌شنبه طی سخنرانی در مرکز مطالعات امنیتی در بیت المقدس گفت: نمی‌توان ترکیه را نادیده بگیریم. ترکیه به عنوان عضو ناتو نقش محوری در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به اروپا دارد.

صدراعظم آلمان در این خصوص ادامه داد: آنکارا دارای اهداف بزرگی است و در روابط نیز شاهد برخی مشکلات (با ترکیه) هستیم. علیرغم تفاوت دیدگاه باید راهکارهای عملی در این خصوص پیدا کنیم. باید به گفتگو و مذاکره با یکدیگر ادامه دهیم.

آنگلا مرکل با اشاره به اینکه روابط خارجی مخلوطی از ارزش‌ها و منافع است، در این باره اضافه کرد: مسئله حیاتی برقرای توازن مناسب در روابط با کشورها است./مهر

برلین هنوز آماده‌ به رسمیت شناختن طالبان نیست

صدراعظم آلمان امروز پس از شرکت در نشست گروه- ۲۰ با برگزاری کنفرانس خبری در برلین اعلام کرد: هنوز آماده به رسمیت شناختن طالبان نیستیم.

به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز سه شنبه پس از شرکت در نشست مجازی گروه- ۲۰ در سخنانی اعلام کرد: برلین هنوز آماده به رسمیت شناختن طالبان نیست.

صدراعظم آلمان در این باره ادامه داد که طالبان هنوز معیارهای مورد انتظار از آن ها را برآورده نکرده است.

مرکل با برگزاری کنفرانس خبری در برلین در این باره اضافه کرد: خواستار آن هستیم که همه سازمان های مرتبط با سازمان ملل در ارسال کمک های بشردوستانه از دسترسی کافی برخوردار باشند.

وی در ادامه از کمک ۶۰۰ میلیون یورویی کشورش به افغانستان نیز خبر داد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها