بیانیه پایانی نشست آستانه

کد خبر: 1079021

کشور‌های ایران، روسیه و ترکیه با تاکید بر حذف نهایی گروه تروریستی داعش از سوریه، خواستار برقراری آرامش در ادلب شدند.

بیانیه پایانی نشست آستانه

به نقل از اسپوتنیک، ایران، روسیه و ترکیه ضمن برگزاری دور دیگری از اجلاس «آستانه» توافق کردند که برای ریشه‌کن کردن گروه تروریستی داعش و سایر تروریست‌ها در سوریه همکاری کنند.

کشور‌های حاضر در اجلاس آستانه در بیانیه‌ پایانی این اجلاس اعلام کردند برای اجرای کامل توافق‌نامه‌ها حفظ آرامش در «ادلب» سوریه ضروری است.

کشور‌های پشتیبان اجلاس آستانه همچنین حملات نظامیان صهیونیست به خاک سوریه را محکوم و تاکید کردند این اقدامات خصمانه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و باید متوقف شود.

جلسه بعدی اجلاس آستانه نیز تا قبل از پایان سال میلادی برگزار خواهد شد.

ایمن سوسان، رئیس هیئت سوری نیز در این اجلاس با انتقاد از اقدامات ترکیه در خاک سوریه گفت: ترکیه با تغییر نام شهر‌ها و برنامه درسی مدارس در تلاش است تا شمال سوریه را ترک زبان کند!

سوسان اعلام کرد دولت سوریه نگران تحرکات ترکیه در خاک کشورش است و از جامعه جهانی خواست تا به حضور نظامیان ترکیه در شمال سوریه رسیدگی کرده و به آن‌ پایان دهند.

پیش از این گیر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشته بود: گفتگو‌های بسیار خوبی با هیئت‌های روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه داشتیم. بر روی تداوم حمایت این کشور‌ها برای پیشبرد روند سیاسی سازمان ملل به منظور حل بحران سوریه حساب باز می‌کنیم.

شهر «نورسلطان» قزاقستان در روز‌های هفتم و هشتم ژوئیه میزبان شانزدهمین نشست بین‌المللی سوریه در قالب آستانه بود./باشگاه خبرنگاران جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها