خواص بی نظیر زیره سبز برای پوست، مو و زیبایی

کد خبر: 997806

زیره همچنین باعث آزاد شدن صفرا از کبد می شود. صفرا به هضم چربی ها و برخی مواد مغذی موجود در روده کمک می کند .

در ادامه این مطلب میخواهیم شما را با خواص زیره سبز آشنا کنیم.

خواص زیره سبز

زیره سبز ادویه ای است که از دانه‌های گیاه زیره تهیه شده است. مردم بسیاری از محصولات زراعی زیره به ویژه در غذاهای مناطق بومی مدیترانه و آسیای جنوب غربی استفاده می کنند.

عطر و طعم آن به عنوان خاکی ، شیرین ، تند و گرم توصیف شده است.علاوه بر این ، زیره از دیرباز در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفت.

مطالعات جدید تأیید کرده است که برخی از مزایای سنتی زیره سبز در سلامتی، از جمله بهبود هضم و کاهش عفونت های ناشی از مواد غذایی شناخته شده است.

تحقیقات همچنین فواید جدیدی از جمله کمک به کاهش وزن و بهبود قند خون و کلسترول را نشان داده است.در اداه این مطلب از یزد نیوز بیشتر بخوانید.

مزایای زیره سبز 1 - هضم را افزایش می دهد

رایج ترین استفاده سنتی زیره سبز برای سوء هاضمه است. در واقع ، تحقیقات اخیر تأیید کرده است که زیره ممکن است به هضم طبیعی کمک کند .

به عنوان مثال ، ممکن است فعالیت آنزیم های گوارشی را افزایش داده و به طور بالقوه سرعت هضم را تسریع بخشد .

زیره همچنین باعث آزاد شدن صفرا از کبد می شود. صفرا به هضم چربی ها و برخی مواد مغذی موجود در روده کمک می کند .

در یک مطالعه ، 57 بیمار مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) علائم بهبود را پس از مصرف زیره غلیظ و به مدت دو هفته تجربه کردند .

خاصیت زیره سبز

2 - یک منبع غنی از آهن است

دانه زیره سبز به طور طبیعی غنی از آهن است .

یک قاشق چایخوری زیره سبز حاوی 1.4 میلی گرم آهن یا 5/17 درصد از RDI برای بزرگسالان است .

کمبود آهن یکی از شایعترین کمبودهای مواد مغذی است که تا 20٪ از جمعیت جهان و 10 نفر از 1000 نفر در ثروتمندترین کشورها را تحت تأثیر قرار می دهد .به ویژه ، کودکان برای حمایت از رشد نیاز به آهن داشته و زنان جوان نیز برای جایگزینی خون از دست رفته در دوران قاعدگی ،به آهن احتیاج دارند .

تعداد کمی از غذاها به اندازه زیره از نظر آهن غنی هستند. این امر باعث می شود زیره منبع خوبی برای تامین آهن باشد حتی اگردر مقادیر کم به عنوان چاشنی استفاده شود.

3 - حاوی ترکیبات گیاهی مفید است

زیره حاوی مقادیر زیادی از ترکیبات گیاهی است که با مزایای سلامتی بالقوه ، از جمله ترپنها ، فنلها ، فلاونوئیدها و آلکالوئیدها در ارتباط هستند .چندین مورد از این عناصر به عنوان آنتی اکسیدان ها استفاده می شوند .

رادیکال های آزاد اساساً الکترون های تنها بوده وقتی از هم جدا می شوند ، ناپایدار می شوند.

این الکترون های تنها و یا "آزاد" سایر شریک های الکترون را از سایر مواد شیمیایی موجود در بدن شما گرفته که این فرآیند "اکسیداسیون" نامیده می شود.

اکسیداسیون اسیدهای چرب در شریان های شما منجر به گرفتگی عروق و بیماری های قلبی می شود. اکسیداسیون همچنین منجر به التهاب در دیابت می شود و اکسیداسیون DNA می تواند به سرطان کمک کند .

آنتی اکسیدان هایی مانند زیره سبز به یک الکترون رادیکال آزاد تنها ، الکترون می دهند و آن را با ثبات تر می کنند .

4 - ممکن است به دیابت کمک کند

برخی از اجزای زیره می توانند به درمان دیابت کمک می کند.

یک مطالعه بالینی نشان داد که یک مکمل زیره غلیظ باعث افزایش شاخص های اولیه دیابت در افراد دارای اضافه وزن در مقایسه با دیگر موارد مصرفی می شود.

یكی از راههایی كه دیابت به سلولهای بدن آسیب می رساند ، استفاده از محصولات نهایی گلیكاسیون پیشرفته (AGEs) است .هنگامی که سطح قند خون در طولانی مدت زیاد باشد ، به دلیل داشتن دیابت ، آنها به طور خودبخود در جریان خون تولید می شوند.

در سن بالا، قندها به پروتئین وصل می شوند و عملکرد طبیعی آنها را مختل می کنند.سن بالا احتمالاً مسئول آسیب به چشم ها ، کلیه ها ، اعصاب و رگ های خونی کوچک در دیابت است .

زیره حاوی چندین مؤلفه است که عوارض بالا رفتن سن را کاهش می دهد .در حالی که این مطالعات تأثیر مکمل های زیره غلیظ را آزمایش کرده اند ، به طور معمول استفاده از زیره به عنوان چاشنی ممکن است به کنترل قند خون در دیابت کمک کند .هر چند که هنوز مشخص نیست که چه چیزی مسئول این تأثیرات است یا چه مقدار زیره برای ایجاد فواید لازم است.

زیره سبز

5- ممکن است کلسترول خون را بهبود بخشد

زیره در مطالعات بالینی کلسترول خون را بهبود بخشیده است.

در یک مطالعه ، 75 میلی گرم زیره که دو بار در روز به مدت 8 هفته مصرف شد ، باعث کاهش تری گلیسیرید خون ناسالم شد .

در یک مطالعه دیگر ، میزان کلسترول LDL "بد" اکسیده شده در بیمارانی که عصاره زیره را در طی یک ماه و نیم مصرف کرده اند کاهش یافته است .

در یک مطالعه 88 زن ، بررسی شد که آیا زیره تحت تأثیر کلسترول HDL "خوب" است. كسانی كه 3 گرم زیره با ماست دو بار در روز به مدت سه ماه مصرف كردند ، میزان HDL بالاتری نسبت به كسانی كه بدون آن ماست می خورند را نشان داد .

6 - ممکن است باعث کاهش وزن و کاهش چربی شود

در چندین مطالعه بالینی ،مکمل های زیره غلیظ و غنی شده در کاهش وزن بسیار موثر بوده اند.

همچنین در یک مطالعه دیگر نشان داد ، شرکت کنندگانی که روزانه 75 میلی گرم مکمل زیره مصرف می کردند ، 3 پوند (1.4 کیلوگرم) بیشتر از افرادی که دارونما مصرف می کردند وزن خود را از دست دادند .

در مطالعه بالینی سوم به بررسی اثرات یک مکمل زیره غلیظ در 78 زن و مرد بالغ پرداخته است. كسانی كه این مکمل را مصرف كردند،در بیش از 8 هفته 2.2 پوند (1 كیلوگرم) از دست دادند .

منبع خبر : وب سایت خبری یزد نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها