تشریح اقدامات اورژانس هوایی شهر تهران

کد خبر: 765531

سرپرست مرکز اورژانس تهران درخصوص مشکلات و آخرین اقدامات امدادرسانی اورژانس هوایی تهران توضیحاتی را ارایه داد.

تشریح اقدامات اورژانس هوایی شهر تهران

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز اورژانس تهران درخصوص مشکلات و آخرین اقدامات امدادرسانی اورژانس هوایی تهران توضیحاتی را ارایه داد.

پیمان صابریان سرپرست مرکز اورژانس تهران در خصوص تاریخچه اورژانس هوایی تهران توضیح داد: در سال 1379 به عنوان اولین پایگاه هوایی کشور افتتاح شد، با افتتاح امداد هوایی تمامی ماموریت‌های سطح شهر و ارتفاعات و استان تهران در صورت نیاز انجام می‌شد.

وی افزود: تا پایان سال 1384 این قرارداد ادامه داشت و در سال 1385 با وقفه 4 ماهه دوباره اورژانس هوایی تهران این بار با هواناجا مجددا شروع به کار کرد که این فعالیت تا اکنون هنوز ادامه دارد.

صابریان تصریح کرد: در همه این دوران با یک بالگرد فعال این خدمت را انجام می‌داد که این بالگرد از نوع بل 214 و 212و 205 بوده است که متاسفانه از حدود سال 1388 بنا به قوانین نظامی طرف قرارداد ماموریت‌های شهری و سپس ارتفاعات شمال ممنوع شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر به جز اتوبان آزادگان، انتهای اتوبان بابایی و غرب اتوبان همت بقیه ماموریت‌ها خارج تهران و در شهرهای حومه فیروزکوه و دماوند و ..‌‌. انجام می‌گردد.

صابریان در خصوص آمار ماموریت‌های هوایی اظهار داشت: آمار ماموریت انجام شده تا آخر آذر 1396 5535 سورتی بوده است که در این ماموریت‌ها تا آذر 96، 7420 مصدوم توسط بالگردها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

سرپرست مرکز اورژانس تهران در خصوص مشکلات اورژانس هوایی گفت: یکی از مشکلات اساسی اورژانس هوایی نداشتن بالگرد مالکیتی است به دلیل اینکه در مواقع حساس ،طرف قرارداد بالگردش را در اختیار خودش می‌گیرد.نداشتن محل استقرار بالگرد داخل شهر یکی دیگر از مشکلات است که این جایگاه‌ها درحال حاضر در جاده ورامین و حدود 35 کیلومتر از تهران فاصله دارد.

صابریان تصریح کرد: انجام ندادن ماموریت‌های داخل شهری به علت بزرگ بودن بالگرد و خطرناک بودن بالگرد در محل فرود، ممنوعیت فرود در بیمارستان امام خمینی(ره)، مناطق پرواز ممنوع در شهر تهران که از طرف مراکز امنیتی، عدم همکاری لازم ارگانها و سازمان‌ها جهت ساخت پد بالگرد یا در اختیار گذاشتن زمین به اورژانس و عدم توجه بیمارستان‌ها به استاندارد کردن پدهای داخل بیمارستان مثل فیاض بخش از جمله این مشکلات به‌شمار می‌رود که خوشبختانه در هفته‌های اخیر هماهنگی‌های خوبی از سوی سازمان‌های و ارگان‌های مسئول در این‌باره صورت گرفته است. سرپرست مرکز اورژانس تهران ادامه داد: با آمدن بالگردهای جدید اورژانس هوایی امید است پدهای داخل شهری آماده و ساخته شود که البته چند ماهی هست که رییس اورژانس کشور با شورای شهر رایزنی کرده است و با شناسایی حدود 50 پد بالگرد در سطح شهر تهران و مشخص کردن آدرس آن جهت آماده سازی و استاندارد کردن آن‌ها به سازمان بحران و شهرداری تهران ارسال شده است که امید است با این اقدام همچنین انتقال مصدومین در کوهستان و مناطق صعب العبور و ارتفاعات تهران از سر گرفته شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون با بیمارستان‌هایی مانند بیمارستان هفتم تیر، بعثت، فیاض‌بخش و بیمارستان امام خمینی (ره) که بیماران به آن‌ها منتقل می‌شود درحال مذاکره هستیم.

سرپرست مرکز اورژانس تهران درخصوص آمار پدهای استان تهران و شهرستان‌ها گفت: این آمار درگذشته 4 عدد بود که در دوسال گذشته به 17 عدد افزایش یافته و تعدادی نیز در دست ساخت است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها