طرز تهیه ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

کد خبر: 1099434
طرز تهیه ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

 

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که خانم‌ها با آن مواجه هستند، درمان خشکی پوست است. همانطور که میدانید خشکی پوست باعث می‌شود چهره درخشان و پوست نرم نداشته باشید. امروزه ماسک‌های شیمیایی بسیاری برای رفع این مشکل تولید و روانه بازار شده‌اند، اما قطعا ماسک خانگی ساخته شده با مواد طبیعی، کارایی و اثربخشی بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل در این مطلب از موتن رو تصمیم گرفته‌ایم بهترین ماسک‌های صورت خانگی برای پوست‌های خشک را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1-ماسک عسل و موز

افراد دارای پوست خشکی که طرفدار ماسک‌های حاوی عسل هستند، این ماسک می‌تواند بهترین گزینه برای آن‌ها باشد. عسل در ماسک‌های خانگی نقش مرطوب کننده را دارد و موز به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف، پوست را تغذیه می‌کند. برای تهیه این نوع ماسک خانگی لازم است 1 عدد موز رسیده،1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون در اختیار داشته باشید.

طرز تهیه

برای تهیه ماسک موز و عسل، ابتدا باید موز را له کنید و سپس، آن را به خوبی با روغن زیتون و عسل مخلوط کنید تا ترکیبی خمیری به دست آید. برای استفاده نیز، خمیر را روی صورتتان بمالید و پس از گذشت 10 دقیقه آن را با آب بشویید.

906

2-ماسک لیمو ترش و سرشیر

یکی دیگر از ماسک‌های پرطرفدار برای افراد دارای پوست خشک، ماسک لیمو ترش و سرشیر است که به عنوان یک لایه بردار قوی عمل کرده و مشکلات ناشی از خشکی پوست را تا حدود زیادی برطرف می‌کند. برای تهیه این ماسک خانگی به 2 قاشق غذاخوری سرشیر و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو نیاز دارید.

طرز تهیه

دو قاشق غذاخوری سرشیر و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را خوب با هم ترکیب کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. سپس خمیر را به صورت خود بمالید و پس از گذشت حدود 10 الی 15 دقیقه، صورتتان را با آب شسته و به آهستگی خشک کنید.

3-ماسک خیار و شکر

خیار سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است. از آنجا که حدود 95 درصد از وزن خیار را آب تشکیل می‌دهد، می‌تواند به خوبی پوست را هیدراته کند. شکر نیز به عنوان یک لایه بردار قوی برای پوست شناخته می‌شود. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک خانگی شامل نصف یک خیار و یک قاشق غذاخوری شکر است.

طرز تهیه

ابتدا خیار را داخل یک کاسه رنده کنید و سپس، یک قاشق غذاخوری شکر را به آن بیفزایید و خوب هم بزنید. ماسک آماده شده را برای مدت 30 الی 40 دقیقه داخل یخچال قرار دهید. سپس بیرون آورده و آن را روی صورت خود بمالید. این ماسک باید 10 دقیقه روی صورت باشد. بعد از این مدت، صورت خود را با آب بشویید و به آرامی آن را خشک کنید. در آخر نیز می‌توانید از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

4-ماسک عسل و زرده تخم مرغ

همانطور که در بالا اشاره شد، عسل منجر به نرمی پوست می‌شود و زرده تخم مرغ، خاصیت آبرسانی دارد. به همین دلیل این ماسک می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های افراد دارای پوست خشک باشد. برای تهیه این ماسک به 1 قاشق سوپخوری عسل،1 عدد زرده تخم مرغ، نصف قاشق چایخوری روغن بادام و 1 قاشق سوپخوری ماست نیاز دارید.

طرز تهیه

ابتدا عسل را داخل ظرف مناسبی بریزید و پس از جدا کردن زرده از سفیده تخم مرغ، زرده را همراه با روغن بادام و ماست به عسل اضافه کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را برای مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

5-ماسک صورت هندوانه و عسل

هندوانه به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد می‌تواند گزینه‌ای عالی برای افراد دارای پوست خشک باشد. لیکوپن موجود در هندوانه از پوست‌های خشک در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش محافظت می‌کند. عسل نیز منجر به حفظ رطوبتی می‌شود که از هندوانه به دست می‌آید. برای تهیه این ماسک صورت خانگی به یک قاشق غذاخوری آب هندوانه و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز خواهید داشت.

طرز تهیه

ابتدا آب تکه کوچکی از هندوانه را بگیرید و عسل را به آن اضافه کنید. ترکیب را خوب با هم مخلوط کنید و آن را روی پوست صورتتان بمالید. پس از گذشت 20 دقیقه ماسک را از روی صورتتان بشویید.

907

چرا خرید ماسک صورت از موتن رو؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که فرصت کافی برای تهیه ماسک خانگی در اختیار ندارید، می‌توانید نسبت به خرید بهترین ماسک صورت از موتن رو اقدام کنید. موتن رو فروشگاهی است که طیف وسیعی از محصولات آرایشی و بهداشتی و ماسک‌های صورت را در خود جای داده است. پس از ورود به وب سایت این فروشگاه، تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب ماسک مورد نظر و نهایی کردن خریدتان است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها