شرایط ویزای کاری کانادا + لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

کد خبر: 1220934

امروزه یکی از بهترین راه‌ ها برای مهاجرت به کشور کانادا، اقدام برای دریافت ویزای کاری کانادا است. کانادا از لحاظ اقتصادی و رفاه اجتماعی سطح بسیار بالایی دارد و همچنین از جمعیتی کمی برخوردار است. این کشور هر ساله از چندین هزار نیروی کار مجرب میزبانی می‌ کند وبا‌ داشتن ویزای کار می ‌توانند به ‌یکی از استان‌ های کانادا مهاجرت نمایند. برای کانادا افراد کارآفرین و با تبحر جهت پذیرش هدف هستند و دولت برای آن‌ ها بیزینس جدید ایجاد می‌ نماید. همچنین ای کشور از نظر ایجاد کسب‌ و کارهای خاص در دنیا برترین است.

شرایط ویزای کاری کانادا + لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

شرایط دریافت ویزای کار به‌ کشور کانادا

در تمام دنیا افراد بسیاری در تلاش هستند که به کمک ‌شیوه های گوناگون به‌ کشور کانادا مهاجرت کنند تا از شرایط کاری و موقعیت ‌های اجتماعی مناسب در این کشور برخوردار شوند. اصولا ایرانیان بر پایه تخصص و تبحر خود جهت انجام کار به‌ کانادا مهاجرت می‌ کنند. جهت دریافت ویزای کاری کانادا می ‌بایست مراحل زیر را پشت سر گذاشت.

1. دریافت جاب آفر از صاحب کار کانادایی

۲.  اسکیل ورکر

متقاضی می ‌بایست این دو قدم را طی کند و از لحاظ تبحر و تخصصی که دارد سنجیده شود. همچنین باید برای پشت سر گذاشتن مراحل اول حداقل ۶۸ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را کسب نماید تا بتواند به مرحله دوم ورود یابد و بر پایه امتیازات کسب شده در این مرحله نسبت متقضایان دیگر برگزیده شود. در شیوه جاب آفر کانادا، اشخاص می‌ بایست لیست شغل ‌های مورد نیاز در کانادا را ارزیابی کنند و اگر مهارت مربوط به خود را در لیست مشاغل موجود یافتند، از راه سازمان ‌های کاریابی، صاحب کاران کانادایی به آن ‌ها شغلی را پیشنهاد خواهند داد.

دریافت ویزای شغلی کانادا بر پایه اسکیل ورکر

برای اخذ ویزای شغلی از راه اسکیل ورکر، باید از شرایط زیر برخوردار بود.

  • سن باید از چهل سال کمتر باشد.
  • شخص باید از سه سال سابقه کاری در ارتباط  با رشته تحصیلی خود برخوردار باشد.  
  • داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی الزامی است.    
  • در دست داشتن مدرک زبان آیلتس       
  • فرد باید ۶۸ امتیاز از اسکیل ورکر کسب کرده باشد.
  • رشته تحصیلی متقاضی باید در لیست شغل ‌های مورد نیاز کانادا قرار داشته باشد.    

افرادی که مقیم کانادا هستند جهت اخذ مجوز کار از این شرایط‌ برخوردار باشند:

برای اقامت موقت در کشور کانادا مجوز داشته باشند.

در صورت متاهل بودن، ویزای تحصیلی همسر او مورد قبول واقع خواهد شد؛ و در ادامه می بایست از سوی یک صاحب کار کانادایی پیشنهاد کاری دریافت نماید.

ص2

نحوه اخذ ویزای کار کانادا

امروزه دریافت ویزای کاری کانادا به شرایط مختلفی همچون دریافت امتیازات لازم از نظر سن، میزان تحصیلات، تجربه کاری، سطح زبانی و... بستگی دارد. متقاضیانی که از طریق دریافت ویزای کاری برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند، بر پایه استعدادها و تخصص ‌های خود مورد سنجش قرار می‌ گیرند. به تمامی این متقاضیان همزمان با دریافت مجوز کاری مخصوص کارفرما، جهت زندگی موقت در کانادا اجازه داده می ‌شود و می ‌توانند مانند مهاجران دیگر در این کشور از تمامی موقعیت ‌های رفاهی و اجتماعی برخوردار شوند.

  1. مهاجرت کاری به ‌کانادا از طریق دریافت ویزای کار از راه اکسپرس اینتری به شرح زیر است:  

ویزای اکسپرس اینتری برای اشخاصی مد نظر است که مشتاق هستند برای اخذ اقامت کاری اقدام نمایند. بر این اساس اشخاص باید اول به سیستم امتیازبندی کانادا ورود یابند و پس از آن که صلاحیت آن ‌ها تایید شد، به آن‌ ها کاری را پیشنهاد خواهد شد.

  1. مهاجرت کاری به کشور کانادا از راه برنامه موقت شرایط مختلفی دارد که به شرح زیر است.

افرادی که قصد دارند که از راه برنامه کوتاه مدت جهت کار به‌ کانادا مهاجرت نمایند باید اول از یک کارفرمای کانادایی، پیشنهاد کاری دریافت کنند.

  1. ویزای کار از راه برنامه ورک پرمیت یا کوتاه مدت از مراحلی تشکیل شده است.

ص3
در همین راستا متقاضیان خارج از کانادا باید جهت دریافت مجوز استخدام از سوی صاحب کار اقدام نمایند. متقاضی پس از اخذ مجوز استخدام از سوی صاحب کار می بایست برای اجازه کار و ویزای کاری اقدام کند.

لیست شغل‌های مورد نیاز

در کشور کانادا برخی از مشاغل از نظر نیاز به نیروی کار در رتبه اول قرار دارند که از جمله آن ها باید به مشاور فناوری اطلاعات، برنامه نویسی کامپیوتر، کارمند دفتری، کارشناس کنترل کیفیت، مهندس پروژه، پرستار، داروساز، روانشناسی و حسابداری اشاره کرد.

در ادامه برخی دیگر از مشاغل از نظر نیازمند بودن به نیور کار در رتبه دوم جای گرفته اند که شامل تکنسین شبکه های کامپیوتر، دستیار حقوقی، نجاری، مکانیک خودرو، مسئول خرید، آشپزی، مهندس عمران، مهندس صنایع، عینک‌ساز، کارشناس فروش و استخدام کننده می شوند.

همچنین نماینده خدمات مشتریان، مونتاژ کار، راننده سرویس و کارمند حقوق و دستمزد از جمله مشاغلی هستند که در جایگاه سوم نیازمندی به نیروی کار قرار گرفته اند.

ص4

سخن پایانی         

با اهمیت به‌ این که کشور کانادا به ‌نیروهای کار با تجربه بسیار نیاز دارد، این بهترین موقعیت است که اشخاص با سواد و ماهر برای مهاجرت کاری به‌ کانادا اقدام نمایند. شخص متقاضی باید تمامی شرایط‌ اقامت به‌ کانادا را داشته باشد که مدرک تحصیلی، تجربه کاری و مدرک آیلتس زبان از اصلی ‌ترین آن‌ها به ‌شمار می ‌روند؛ اما ضوابط و موقعیت ‌های جذب افراد جویای کار بستگی به شرایط هر شخص کاملا متفاوت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت  مشاوره میتوانید به سایت موسسه گلوبال امیگریشن بورد مراجعه کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها