آموزش ساخت آهنگ به راحتی آب خوردن!

کد خبر: 1136115

امروز قرار باهم خیلی ساده و راحت یادبگیریم که چگونه می تونیم یک آهنگ بسازیم و به عنوان بیت موسیقی خود در نظر بگیریم و از آن استفاده کنیم. بنده از تیم پشتیبانی آرپی بیت هستم و امیدوارم بتونم قدم کوچکی در جهت پیشرفت موسیقی کشور بردارم. لامز به ذکر است ما در نظر میگیریم که شما با اصول اولیه موسیقی و تئوری آن آشنا هستید. پس بزن بریم !

 

مرحله اول: ساخت شعر و ملودی

در ابتدا شما نیازمند یک DAW یا همان نرم افزار های ساخت آهنگ هستید که ما در این جا اف ال استدیو را انتخاب کردیم، چرا که برای تازه کار و مبتدی ها مناسب تر می باشد. یک آهنگ ممکن است از یک ساز و یا چندین ساز مختلفی ساخته شود و اصلا قانون خاصی برای آن وجود ندارد. ما در این جا به آموزش ساخت یک موزیک پاپ که دارای چندین ساز باشد می پردازیم که به فرض ما این موزیک بیت آهنگ مارکتی می باشد. در ابتدا شما باید شعری برای خود دست و پا کنید که بر اساس سلیقه خودتان وزن و ردیفی داشته باشد. سپس به آن ملودی و آهنگ بیافزاید و به شکلی و نوای خاصی آن را اجرا کنید. در این مرحله می توانید ملودی خودتان را برای راحتی بیشتر شده با یک گوشی همراه ضبط کنید تا آن خط ملودی از دست تان در نرود و از ذهن خود یاد نبرده شود. سعی کنید ملودی های مختلفی روی شعر خودتان پیاده کنید به حدی که بهترین انتخاب قلب شما قطعا بهترین انتخاب مردم خواهد بود. این است که می گویند هر چه از دل آید، خوش آید! 

مرحله دوم: فکر برای ساز بندی و آغاز تنظیم آهنگ

پس از ساخت شعر و ملودی شما باید به فکر این باشید که آهنگی که ساخته اید چه ساز هایی نیاز دارد. ممکن است انتخاب شما فقط گیتار تنها باشد ولی گاهی ممکن است علاوه بر آن ساز های درامز، بیس، سینتی سایزر، و .. استفاده کنید. پس اینجا کاملا سلیقه ای می باشد! اصلا عجله نداشته باشید و سعی کنید خلاقیت به خرج بدهید. این شما هستید که می توانید ذهن مخاطب را درگیر کنید و از هارمونی های بی نهایت موجود در موسیقی استفاده کنید و هنرتان در هر ساز نشان دهید. سعی کنید ساز زنده نیز برای کارتان بگیرید چه بسا که ساز بندی زنده نیز باعث ماندگاری بیشتر کار شما و هارمونیک بودن بیشترآهنگ شما خواهد شد. اگر از نطر مالی خیلی اوکی هستید پیشنهاد دارم که یک بند اختصاصی برای خود دست و پا کنید که یک سبک اختصاصی برای خودتان داشته باشید. در زمینه وی اس تی ها و پلاگین های مجازی نیز این بسته به هنر شماست که چگونه آن ساز را به پیانو رول بنوازید. ما خودمان نیز در سایت آرپی بیت که مرجعی مناسب برای ساخت و تولید آهنگ می باشد فعالیت مستقیم داریم و آماده هر گونه ارائه خدمات رایگان و با کیفیت برای شما هستیم. با ورود به سایت آرپی بیت به آدرس rpbeat.ir می توانید از این مزایا بهره مند گردید. 

برای تنظیم سعی کنید انتخاب ساز مناسبی داشته باشید چرا که در مرحله ی مهم میکس و مسترینگ قطعا به مشکل هایی برخورد خواهید کرد. پلاگین های بسیار مناسبی از جمله پلاگین های شرکت native instruments و یا 8dio و سینتی سایزر های بسیار با کیفیت از جمله serum، sylenth1، spire و .. در بازار به رایگان می توانید از سایت ها از جمله آرپی بیت نیز تهیه کنید که بسیار مهم برای مقوله تنظیم می باشد. تمام هنر خود را در این مرحله به خرج بدهید. امروزه با هزینه های بالای تنظیم اگر تنظیم کننده خوبی شوید قطعا از نظر مالی به مشکل نخواهید خورد و آقای خودتان خواهید بود. 

پس از ساز بندی پروژه را به صورت فرمت wav خروجی بگیرید و به مرحله میکس و مستر بروید.

مرحله سوم: میکس و مستر

اینجا وارد مرحله کیفیت آهنگ می شویم. مرحله ای که به قطع می توان گفت اهمیت بسیار بالایی دارد. تصور اشتباه خیلی ها این است که یک آهنگ از نظر شنیداری فرقی نمی کند ولی امروزه در علوم مهندسی صدا خیلی ها کیفیت یک کار را اط نطر پزشکی و آسیب آن به گوش نیز مورد اهمیت قرار داده اند. پس اگر فرد عادی هستید هر آهنگ گوش نکنید و اگر پرودیوسر هستید و خواننده مقاله آموزش ساخت آهنگ به راحتی آب خوردن! هستید پس خوب حواستان را جمع کنید و هنگام انجام ادیت در میکس هر صدایی را زیاد و با ولوم و گین ریداکشن مناسب گوش کنید. 

میکس و مستر را به زبان ساده تعریف می کنم: یعنی که شما یک ماشین را در نظر داشته باشید که این ماشین موتور دارد و دارای لاستیک نیز می باشد و حتی چراغ نیز دارد! اما این ماشین صندلی هایش روکش ندارد و بدنه ماشین رنگ نشده است! و ضبط هم نداره که باهاش آهنگ گوش کنین .. !!! پس برای تکمیل کردن این ماشین نیاز به ضبط و رنگ و پولیش و این چیزای جزئی دارید. توی میکس و مستر نیز دقیقا همین مثال صدق می کند. آهنگ شما آماده می باشد ولی از نظطر کیفیت مناسب گوش مخاطب نمی باشد و یک سری چیزا باید حذف و یک سری نیز بهتر شنیده شوند. 

لازم به ذکر است پروژه میکس جدا انجام دهید و مستر را نیز جداگانه تمام کنید. پیشنهاد من به شما این است که اگر میکس را شما انجام دادید مستر را به دوست صمیمی و اینکاره خودتان بدهید تا گوشتان نسبت به آن آهنگ خسته نشده باشد. در صورت نبود دوست! نیز به گوش خود یکی دو روز استراحت دهید و سپس به سراغ مستر بروید.

مرحله چهارم: خروجی آهنگ

پس از اتمام تمامی سه مرحله قبل نیز از کارتان خروجی بگیرید و برای آرپی بیت نیز بازخوردتان را بنویسید و انشالله که بتوانید بهترین نتیجه را از این نکات دریافت کنید. سعی کنید آهنگتان را در جاهای مختلف پخش کنید و از مردم نیز نظر بخواهید و از آن نیز کمک بگیرید. هر کسی که شده یک نکته به شما بیاموزد را به چشم استاد ببینید و برای آن شخص احترام قائل باشید. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها