کارت گرافیک گیمینگ چه ویژگی هایی دارد؟

کد خبر: 1135684

کارت گرافیک گیمینگ چه ویژگی هایی دارد؟

هر گیمر حرفه‌ای با این واقعیت که کارت گرافیک در کنار CPU جزو اصلی‌ترین قطعات سیستم در حین بازی به شمار می‌رود، آشنا است. بدون یک کارت گرافیک گیمینگ خوب، مجبور خواهید شد درست وسط قسمت حیاتی یک بازی، آن‌ را ترک کنید. چرا که پردازش گرافیک‌های دو بعدی و سه بعدی و همچنین خروجی چندضلعی‌ها به یک گرافیک قوی نیاز دارد تا در نهایت خروجی با کیفیتی از بازی را به شما ارائه دهد. لذا در حین خرید کارت گرافیک ایسوس یا خرید کارت گرافیک گیگابایت مخصوص بازی، باید به نکاتی توجه کنید که قصد داریم آن‌ها را در ادامه مقاله بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

نکاتی که در حین خرید کارت گرافیک گیمینگ باید به خاطر داشته باشید:

۱. رزولوشن:

هر چه تعداد پیکسل‌ها بیش‌تر باشد، رزولوشن بالاتر خواهد بود. البته به خاطر داشته باشید چنانچه در حال اجرای یک بازی با کیفیت ۱۰۸۰ هستید به کارت گرافیک گیمینگ رده بالایی نیاز ندارید. اگر علاقه دارید بازی‌هایی با رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ و ۲۵۶۰*۱۴۴۰ را تجربه کنید، باید بدانید سیستم شما به کارت گرافیک ۴ گیگابایتی نیاز دارد؛ در حالی که برای تجربه بازی‌هایی با رزولوشن ۳۸۴۰*۲۱۶۰ به کارت گرافیکی ۸ گیگابایتی نیاز خواهید داشت.

٢.منبع تغذیه:

در حین خرید کارت گرافیک گیمینگ، حتما مطمئن شوید که منبع تغذیه شما قدرت کافی داشته و کانکتورهای ۶ یا ۸ پین موردنیاز را دارا باشد.

منبع تغذیه کارت گرافیک

٣. نرخ رفرش مانیتور:

در صورتی که نرخ رفرش مانیتورتان، ۳ رقمی است، بهتر است برای بهره بردن از حداکثر امکانات و ظرفیت آن، از یک کارت گرافیک مخصوص بازی رده بالا استفاده کنید. اما اگر نرخ رفرش مانیتور شما 60HZ است و کیفیتی معادل ١٠٨٠ ارائه می‌دهد، یک کارت گرافیک گیمینگ میان‌رده برای شما انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

٤. قدرت کارت گرافیک:

بسیاری از کارت گرافیک‌های امروزی از تکنولوژی overclocking پشتیبانی می کنند اما خوب است بدانیم این قابلیت تنها ٥ تا ١٠ درصد، عملکرد کارت گرافیک شما را بهبود می‌بخشد، پس بهتر است در حین خرید، بیشتر از اینکه به این قابلیت توجه کنید، قدرت کارت گرافیک را مدنظر داشته باشید.

٥.ابعاد و اندازه کیس:

کارت‌های گرافیک، در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی تولید شده و برای خرید در بازار موجود هستند. اما به خاطر داشته باشید، معمولا کارت‌ گرافیک گیمینگ، برای بهره بردن بهتر از سیستم‌های خنک کننده، در ابعاد بزرگتری تولید می‌شود. بنابراین حتما در حین خرید، به ابعاد کیس و کارت گرافیک دقت کنید تا مطمئن شوید کارت خریداری شده در کیس شما جای می‌گیرد.

ابعاد و اندازه کیس برای انتخاب کارت گرافیک

٦. میزان برق مصرفی و توان پاور:

میزان برق مصرفی کارت گرافیک یا به اختصار TDP، یکی از پارامترهایی است که باید در حین خرید به آن توجه کنید. به طور مثال اگر شما کارت گرافیکی تهیه کنید که برق مصرفی آن معادل ٢٥٠  ولت باشد و از طرفی CPU شما نیز به قدرتی معادل ٩٥ وات نیاز داشته باشد، در حالی که پاور شما تنها می تواند ٤٠٠ وات نیرو را تامین نماید، باید به فکر ارتقا پاور سیستم خود نیز باشید.

٧.قابلیتهای سیستم شما:

پیش از اقدام به خرید حتما بررسی کنید که سیستم شما قابلیت پشتیبانی از کارت‌های گرافیک رده بالا را داراست یا خیر، به طور مثال، پردازنده‌های سری celeron و core I3 و pentium از کارت‌های گرافیک جدید و رده بالا پشتیبانی نمی کنند؛ لذا بهتر است به خرید کارت گرافیک مخصوص بازی میان رده اکتفا کنید.

قابلیت‌های سیستم برای انتخاب کارت گرافیک

٨.چند کارت گرافیک همزمان یا یک کارت گرافیک؟

 متاسفانه بسیاری تصور می‌کنند با ٢ برابر کردن تعداد کارت‌های گرافیک، عملکرد نیز دو برابر می‌شود، در حالی که در اغلب اوقات، این تصور اشتباه است. بسته به میزان بهینگی درایور سیستم، شما قادر خواهید بود با افزودن یک کارت گرافیک جدید، عملکرد را در بهترین حالت بین ٥٠ تا ٨٠ درصد افزایش دهید نه ٢ برابر!

استفاده از کارت‌های گرافیک چندگانه معایب خاص خود را به همراه دارند به طور مثال استفاده همزمان از چند کارت گرافیک گیمینگ، باعث افزایش مصرف و توان پاور و در نهایت افزایش مصرف برق خواهد شد. به این مورد، ناسازگاری سیستم و نقص در عملکرد را نیز میتوان اضافه کرد.

با این حال، اگر به هر دلیلی، مانند استفاده همزمان از چند مانیتور، به کارت‌های گرافیک چندگانه نیاز دارید، پیش از خرید مطمئن شوید که بازی مدنظر شما برای کارکرد بدون نقص در این حالت، بهینه شده باشند.

کارت گرافیک گیمینگ را از کجا بخریم؟

به تمام مواردی که باید در حین خرید کارت گرافیک مخصوص بازی، به آن‌ها توجه کنید، خرید از منبعی مطمئن را نیز اضافه کنید. فروشگاه اینترنتی جالبو، به عنوان منبع معتبر فروش انواع تجهیزات جانبی کامپیوتر، یکی از سورس‌های مطمئنی است که می‌توانید برای خرید انواع کارت‌های گرافیک مخصوص بازی مانند کارت گرافیک ایسوس و یا کارت گرافیک گیگابایت و …. به آن مراجعه کنید. جالبو، اصالت تمام کالاهای خود را ضمانت می کند. همچنین، با توجه به حضور این فروشگاه، در قطب لوازم دیجیتالی، تمام محصولات بدون واسطه  و با ضمانت قیمت ارائه می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های مهم این فروشگاه اینترنتی که خریدی مطمئن و مطلوب را برای شما فراهم می‌کند، ٧ روز ضمانت بازگشت کالا و پشتیبانی ٢٤ ساعته در ٧ روز هفته است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها