طلایی نیک: بودجه دفاعی ۹۸ نیاز به اصلاح دارد

کد خبر: 909305

معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: امیدورایم با هماهنگی دولت، مجلس و ستاد کل نیرو‌های مسلح، اشکالاتی که در بخش دفاعی لایحه بودجه وجود دارد، برطرف شود.

طلایی نیک: بودجه دفاعی ۹۸ نیاز به اصلاح دارد

خبرگزاری مهر: رضا طلایی نیک، معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه دفاعی سال آینده، گفت: طبق رایزنی‌های صورت گرفته، نمایندگان اراده جدی برای رفع اشکالات و ابهامات موجود در بودجه دفاعی سال ۹۸ دارند.

وی افزود: در این لایحه ۲۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارات دفاعی به درآمد مازاد مربوط شده است که این نسبت از اعتبارات دفاعی برای تأمین از درآمد مازاد بودجه ۹۸ دغدغه‌های اساسی ایجاد کرده است.

معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: اختصاص بخشی از منابع بودجه حوزه‌های دفاعی و غیر دفاعی باید به نسبت منطقی در نظر گرفته شود و این مسئله وابسته به منابع مازاد بودجه سال آینده است و نباید بخش قابل توجهی از اعتبارات دفاعی وابسته به بودجه مازاد باشد.

طلایی نیک اظهار داشت: نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ اراده جدی برای رفع دغدغه مسئولان نیرو‌های مسلح در جهت رفع اشکالات این لایحه دارند و به دنبال تقویت بنیه دفاعی هستند.

وی یادآور شد: در صورتی که این لایحه با ایجاد اطمینان در رابطه با تأمین از درآمد مازاد کشور به ردیف‌های اصلی اصلاح شود، افزایش مناسبی متناسب با نیاز بنیه دفاعی کشور در بودجه ۹۸ خواهیم داشت.

معاون پارلمانی وزارت دفاع ابراز امیدواری کرد، با هماهنگی دولت، مجلس و ستاد کل نیرو‌های مسلح، اشکالاتی که در بخش دفاعی لایحه بودجه وجود دارد، برطرف شود.

طلایی نیک خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان پیگیری‌هایی درمورد لایحه ساماندهی حقوق وظیفه جانبازان داشتند و برای بازنگری در پیش نویس این لایحه و بررسی پیشنهادات جدید، با نیرو‌های مسلح هماهنگی‌هایی به عمل آمده و وزارت دفاع تقاضای استرداد پیش نویس لایحه را به دولت و ستاد کل نیرو‌های مسلح داده است.

طلایی نیک با بیان اینکه این استرداد با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح در جهت حمایت از حقوق ایثارگران انجام شده است، تصریح کرد: در این لایحه به هیچ وجه بحث حذف و یا کاهش حقوق وظیفه جانبازان، مطرح نیست بلکه تعیین تکلیف دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات و پرداخت حقوق وظیفه مطرح است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها