روایت سرلشکر سلیمی از حضور رهبری در آزادی سوسنگرد

کد خبر: 487898

پس از چند ثانيه آقا فرمودند برگرد و به مسير ادامه بده كه دوباره سرعتمان افزايش يافت. پس از گذشت چند دقيقه ديديم كه يك گلوله آرپي‌چي به فاصله يك متر از سطح زمين از جلوي اتومبيل‌مان رد شد...

روایت سرلشکر سلیمی از حضور رهبری در آزادی سوسنگرد
سرویس سیاسی فردا: امير سرلشكر محمد سليمي فرمانده سابق كل ارتش در مراسم گراميداشت سي‌امين سالگرد آزادسازي سوسنگرد سال 1389 به میزبانی سازمان عقيدتي سياسي ارتش برگزار شد، با اشاره به نقش مقام معظم رهبري در دوران دفاع مقدس به نقل خاطره ای پرداخت که بازخوانی آن در این روزها به مناسبت درگذشت وی لطف ویژه ای دارد.
خاطره سرلشکر سلیمی از حضور رهبر انقلاب در آزادی سوسنگرد
سرلشکر سلیمی رئيس ستاد جنگ‌هاي نامنظم در ايام دفاع مقدس در اینباره گفت: مقام معظم رهبري در ابتداي جنگ با اجازه امام (ره) به منطقه درگيري رفتند و در ابتدا به اهواز سفر كردند و در آنجا به شهيد چمران ملحق شدند. شهيد چمران در آنجا جوانان بومي را توجيه مي‌كرد تا در مقابل دشمن بايستند و پس از ورود مقام معظم رهبري به آنجا تصميم گرفتيم تا براي سازماندهي اين اقدامات و مقابله با اين سخن بني صدر كه مي‌گفت "نمي‌شود جوانان عادي همين طوري وارد ارتش شوند"، ستاد جنگ‌هاي نامنظم تشكيل شود كه مقام معظم رهبري هم قبول كردند و ستاد جنگ‌هاي نامنظم را به عنوان خط شكن و در اوج درگيري‌ها قرار دادند.
سليمي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ما هيچ‌گاه دور از صدمه اراذل و بدخواهان منطقه نبوده است، به ذكر خاطره‌اي از دوران دفاع مقدس و سوسنگرد پرداخت و گفت: «روز 22 آبان سال 59 مقام معظم رهبري در تهران بودند كه ستواني از سوسنگرد با من تماس گرفت و گفت كه آتش دشمن بسيار زياد و شرايط بسيار سخت است و ما چيزي براي خوردن نداريم، لطفا از آقا بپرسيد كه آيا از مغازه‌هايي كه مردم آنها را رها كرده‌اند و درشان باز است، مي‌توانيم مقداري خوراكي برداريم يا نه؟ صبح فردا من با آقا تماس گرفتم و اين مطلب را به ايشان عرض كردم و ايشان هم در جلسه شوراي عالي دفاع فرمودند كه از دست دادن اين جوانان خسارتش بسيار بيشتر از سقوط سوسنگرد است زيرا در هر صورت سوسنگرد را پس مي‌گيريم ولي اين جوانان اگر شهيد شوند آنها را از دست داده‌ايم.
مشاور نظامي مقام معظم رهبري در ادامه سخنانش به ذكر خاطره ديگري از آن دوران پرداخت و تصريح كرد: «در زمان ‌عمليات آزادسازي سوسنگرد، من به همراه آقا و يك راننده در جاده اي به سمت سوسنگرد حركت مي‌كرديم كه در مسير ناگهان راننده به عقب برگشت و به دودي كه در پشت سرش در جاده بود، توجه كرد به همين دليل سرعتش مقداري كم شد و پس از چند ثانيه آقا فرمودند برگرد و به مسير ادامه بده كه دوباره سرعتمان افزايش يافت و پس از گذشت چند دقيقه ديديم كه يك گلوله آرپي‌چي به فاصله يك متر از سطح زمين از جلوي اتومبيل‌مان رد شد و متوجه شديم اگر آن اتفاق نمي‌افتاد و سرعت‌مان كاهش نمي‌يافت، قطعا آن گلوله آرپي‌‌جي با ماشين اصابت مي‌كرد و ضايعه‌اي به مراتب بزرگتر از خسارات جنگ براي انقلاب رخ مي‌داد. مقام معظم رهبري به مسائل نظامي به طور كامل آگاه بودند و اشراف خوبي بر مسائل داشتند و در عين حال ميل به شهادت داشتند و به دنبال آن مي‌گشتند كه پس از جنگ بعد از يكي از مراسم‌ها به من گفتند "جنگ تمام شد اما شهادت نصيب ما نشد".»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها