وزیر کار:نرخ سود تسهیلات بخش تولید باید کاهش یابد

کد خبر: 888817

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی به بخش تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کار:نرخ سود تسهیلات بخش تولید باید کاهش یابد

خبرگزاری مهر: محمد شریعتمداری بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه نشست با شورای گفتگوی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مشکل دسترسی به سرمایه درگردش واحد‌های تولیدی از معضلات جدی بوده و بررسی مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی ونیز صنعت، معدن و تجارت از تمامی واحد‌های تولیدی مشکل دار نشان داد که مساله ۷۰ درصد این واحد‌ها دسترسی به سرمایه در گردش است.

وی افزود: نظام بانکی باید با همه مشکلات خود پای کار بیاید و باکاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی به بخش تولید از فرصت‌های شغلی موجود صیانت کند.

وزیر تعاون تصریح کرد: نرخ بازده در کشور بالا نیست و نرخ سود را باید برای فعالیت‌های تولیدی در کشور کاهش دهیم که بدین منظور۳۲ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه کشور در سال جاری تعیین شده است.

شریعتمداری با اشاره به اقدامات حوزه اشتغال تصریح کرد: مکلف به صیانت از اشتغال موجود هستیم و باید با روش‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال فراگیر و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ومحروم شغل ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: تا کنون بیش از چهار هزار ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع مربوط به اشتغال روستایی پرداخت شده ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از این منابع هم در مرحله تنظیم قرارداد با کسانی که طرح‌های مصوب در سطوح استانی دارند می‌باشد.

وزیر تعاون خاطرنشان کرد:طرح اشتغال فراگیر نیز در دست اجراست که برخی از مقررات زائدی که بر سر ایجاد شغل در حوزه استاد شاگردی وضع شده بود را در این رابطه شناسایی ودرصدد رفع آن هستیم.

شریعتمداری گفت:۳.۵ میلیون واحد صنفی در کشور و ۴۹۰ هزار واحد تولیدی کوچک ۲ تا ۵۰ نفره در قالب صنوف تولیدی و بین ۷۰ تا ۸۰ هزار واحد‌های صنعتی دارای پروانه بهره برداری داریم که در این طرح می‌توانند ورود یابند که معاف از پرداخت حقوق تامین اجتماعی برای فرد جدید الورود از جمله مشوق‌های این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد این طرح هم در سال جاری تا کنون ۴۴ هزار نفر بوده که با اصلاح بخشنامه ابلاغی رشد قابل توجهی می‌یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها