رئیس اتاق اصناف ایران: قانون نظام صنفی باید اصلاح شود

کد خبر: 881387

رئیس اتاق اصناف ایران گفت:قانون آزمایشی نظام صنفی 11سال است اجرا می شود و باید این قانون اصلاح شود.

رئیس اتاق اصناف ایران: قانون نظام صنفی باید اصلاح شود

علی فاضلی در حاشیه اجلاس عمومی اتاق اصناف آذربایجان غربی در ارومیه اظهار کرد: مشکل اصلی اینجا است که اصناف بدنی بزرگ و سری کوچک دارد و باید توجه داشت که تا سال ۱۳۹۳ در هیچ‌ یک از برنامه‌های توسعه‌ای کشور اعم از افق چشم‌انداز ۲۰ ساله، برنامه‌های پنج ساله و بودجه سالانه هیچ نقشی برای اصناف در نظر گرفته نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق اصناف ایران با داشتن سه میلیون واحد صنفی و اختصاص ۱۷.۵ درصد تولید ناخالص ملی یکی از اصلی‌ترین ارکان و مبادی اقتصاد ایران محسوب می‌شوند و با تلاش مستمر موفق شده‌ایم اتاق اصناف ایران را به عنوان عضو رسمی ستاد تنظیم بودجه کشور معرفی کرده که صدای اصناف به شکلی رساتر به عالی‌ترین سطوح تصمیم‌گیری اقتصادی کشور برسد.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: با بزرگ شدن دولت در ایران، هزینه‌ها افزایش و فضای اشتغال از اصناف ربوده می‌شود در حالی که هشت هزار و ۳۰۰ اتحادیه و ۳۹۶ اتاق اصناف در کشور وجود دارد.

فاضلی تصریح کرد: بودجه اصناف ۴۹ میلیارد تومان است در حالی که برای پیشرفت کشور باید حداقل این بودجه به ۱۷۰ میلیارد تومان برسد باید در راستای ایجاد تسهیلات برای اصناف و حمایت از آنها گام برداریم ، اصناف همگی حامی انقلاب و ولایت هستند.

وی ضمن تشریح برخی عملکردهای اتاق اصناف ایران، خاطرنشان کرد: از دیگر اقداماتی که طی این مدت به انجام رسیده است، مقاومت و جلوگیری از اجرای طرح شاپرک بود و در صورت اجرای این طرح، هر واحد صنفی به ازای هر تراکنش بانکی باید مبلغ 120 تومان به حساب واریز می‌کرد و ایستادگی در برابر این خواسته دولت بی‌گمان یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای اتاق اصناف محسوب می‌شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با انتقاد از عملکرد برخی نهادهای دولتی اظهار کرد: متأسفانه حلاوت و شیرینی بنگاه‌داری برای دولتی‌ها موجب می‌شود تا به بخش خصوصی بی‌توجهی کنند و این در حالی است که توسعه اقتصادی تنها در قالب تقویت بخش خصوصی امکان‌پذیر می‌شود و با این حال نباید فراموش کرد که عدم ثبات در مدیریت کلان دولت و تعویض وزرا و مدیران به نفع اقتصاد و تجارت کشور نیست.

فاضلی اظهار کرد: واگذاری بازرسی ها به اصناف در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی شکل گرفته و کاهش تصدی گری، تمرکز دولت در باب سیاست های کلان و اصلاح شبکه توزیع از مزیت های آن است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها