قیمت کالا‌های وارداتی زیر ذربین

کد خبر: 827701

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: به منظور مبارزه با گرانی و جلوگیری از شکل گیری از رانت ارزی، دستگاه‌های نظارتی استان باید نظارت شدید و صد درصدی روی کالا‌های وارداتی داشته باشند.

قیمت کالا‌های وارداتی زیر ذربین
خبرگزاری ایرنا: رضا رحیمی روز دوشنبه در جلسه تنظیم بازار استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برخی از واردکنندگان کالا با دریافت ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومان کالا را وارد می‌کنند، ولی به قیمت ارز آزاد ۶ هزار و ۲۰۰ تومانی به بازار عرضه می‌کنند.
وی در ادامه این عمل واردکنندگان را سوء استفاده از وضعیت اقتصادی کشور، رانت بزرگ و ظلم بزرگی به مردم عنوان کرد.
رحیمی در ادامه به منظور از بین بردن این سوء استفاده بزرگ از سازمان نظارت و بازرسی، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی استان خواست، از زمان ثبت درخواست کالای وارداتی تا زمان رسیدن آن به دست مصرف کنندگان قیمت‌ها را باید با دقت و حساسیت فراوان دنبال کنند.
او در پایان با بیان اینکه تنظیم نظم بازار کار جهادی است و نیاز به نظارت دائمی و مستمر دارد، خواستار تشکیل جلسه هفتگی نظارت بر قیمت‌ها کالا‌ها شد.
در این جلسه همچنین افزایش قیمت سویا و روند اجرای طرح ضیافت استان که به توزیع کالا‌های اساسی خوراکی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان با قیمت مناسب اختصاص دارد، مورد بررسی قرار گرفت.
در طرح ضیافت، سهمیه استان کرمانشاه ۷۴۰ تن انواع برنج، ۴۹۳ تن قند و شکر، ۴۹۳ تن روغن، ۴۰۰ گوشت مرغ منجمد، ۴۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۳۰ تن تخم مرغ و دیگر اقلام است که باید تا پایان رمضان توزیع شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، دارای ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها