سارقِ کابل تردد یک خط مترو را متوقف کرد

کد خبر: 692222

خراسانی تصریح کرد: با حضور نیروهای امداد برق منطقه ای و شرکت توزیع برق تهران بزرگ در محدوده مورد نظر مشخص شد که سارقی به منظور سرقت کابل برق فشار ضعیف اقدام به بریدن این کابل کرده که یک طرف آن بر روی شبکه برق اختصاصی مترو سقوط کرده و عامل بروز اتصالی و قطع برق مترو همین مسئله بوده است.

خبرگزاری تسنیم: یک سارق با بریدن کابل برق فشار ضعیف در محدوده چیت گر، موجب قطع برق مترو صادقیه - کرج شد.
«علی خراسانی» سخنگوی شرکت برق منطقه ای تهران اظهار داشت: حدود 3 ساعت پیش، به مدیریت دیسپاچینگ فوق توزیع اطلاع داده شد که در شبکه برق مشکلی پیش آمده است.
وی افزود: به موجب این اطلاع، انجام بررسی های لازم در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد که در محدوده بین چیت گر و استادیوم آزادی، مشکل اتصالی بین خطوط برق موجب قطع برق در شبکه برق مترو خط صادقیه - کرج شده است. خراسانی تصریح کرد: با حضور نیروهای امداد برق منطقه ای و شرکت توزیع برق تهران بزرگ در محدوده مورد نظر مشخص شد که سارقی به منظور سرقت کابل برق فشار ضعیف اقدام به بریدن این کابل کرده که یک طرف آن بر روی شبکه برق اختصاصی مترو سقوط کرده و عامل بروز اتصالی و قطع برق مترو همین مسئله بوده است. وی ادامه داد: نیروهای فنی شرکت توزیع برق تهران بزرگ اقدام به رفع این مشکل کردند و موضوع سقوط کابل برق فشار قوی یا کابل برق شرکت برق منطقه ای صحت ندارد. خراسانی با بیان اینکه "سرقت کابل فشار ضعیف و سقوط آن بر روی شبکه برق مترو حدود ساعت 5 عصر امروز رخ داد"، گفت: طبق اطلاعی که از مسئولان متروی تهران کسب کردیم، از ساعت 5 تا 5:30 عصر امروز کلیه ترددها در مسیر متروی مذکور متوقف بوده اما پس از آن با جمع آوری کابل سقوط کرده توسط نیروهای امداد فنی شرکت توزیع برق، یک خط از دو خط مترو در این مسیر به مدار بهره برداری بازگشت به طوری که هر 45 دقیقه یکبار یک قطار مترو در این مسیر تردد می کند و اکنون مسئولان فنی شرکت مترو در حال انجام کار بر روی برقرسانی کامل و به مدار آوردن هر دو خط این مسیر هستند. سخنگوی شرکت برق منطقه ای تهران با توجه به افزایش گرمای هوا در کلانشهر تهران و اطراف آن خاطرنشان کرد: نیاز است که مردم عزیز ساکن تهران نسبت به رعایت الگوی مصرف برق و مصرف بهینه در ساعات پیک توجه ویژه داشته باشند تا در تأمین برق تابستان با مشکلی مواجه نشویم. ساعتی پیش با توقف تردد متروی خط 5 تهران، شرکت بهره‌برداری مترو تهران اعلام کرد به علت سقوط کابل برق منطقه‌ای روی کابل برق شمال خط 5 مترو تهران، هم اکنون امکان رفت و آمد در مسیر شمالی این خط وجود ندارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها