اعتراض جایگاه‌داران سوخت به رانت‌های پنهان

کد خبر: 655929

اعتراض جایگاه‌داران سوخت کشور خواهان حل مشکلاتی، چون حذف شرکت‌های واسطه‌ای برند و پرداخت نشدن حق‌العمل‌کاری شدند.

کیهان: حدود ۲۰۰ نفر از مالکان جایگاه‌های سوخت در اعتراض به برخی مشکلات موجود در روند فعالیت‌هایشان، مقابل ساختمان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تجمع کردند. عمده مشکل جایگاه‌داران وجود شرکت‌های واسطه‌ای با عنوان «برند» که عملاً آن‌ها را از ارتباط معاملاتی مستقیم با شرکت پخش حذف می‌کند و نیز مسائلی مانند پرداخت نشدن حق‌العمل‌کاری و حق تبخیر است.
یک خانم مالک جایگاه سوخت گفت: از طرف شرکت پخش، شرکت‌هایی کاغذی و صوری متعلق به بازنشستگان این شرکت با عنوان برند ایجاد شده که طرف حساب شرکت در واگذاری سوخت و محاسبات مالی این شرکت‌ها هستند و عملاً جایگاه‌دار از دور خارج می‌شود و حتی امکان ارتباط اینترنتی‌مان با این برند‌ها نیز امکان‌پذیر نیست.
«مسعود ساکی» عضو اتحادیه انجمن جایگاه‌داران استان خوزستان نیز گفت: متأسفانه هر سال قوانین ظالمانه‌ای که باعث از دست رفتن حقوق جایگاه‌داران می‌شود، وضع می‌کنند، مثلاً در زمینه تعدیل نیرو‌ها و حقوق پرسنل فعال در جایگاه‌ها با اینکه هر سال حقوق کارگران با افزایش روبرو می‌شود، اما به جایگاه‌دار فقط ۲ تا سه هزار تومان بر روی کارمزد‌ها افزوده می‌شود.

وی در پاسخ این سؤال که مهمترین خواسته‌های شما چیست، اظهار داشته: در سال ۱۳۹۲ مجلس مصوب کرد نظام کارمزد به حق‌العمل‌کاری تبدیل شود که تاکنون شرکت پخش از اجرای آن امتناع ورزیده و ما خواستار اجرای این مصوبه هستیم.

وی ادامه داد: مشکل دیگر ما این است که از سال گذشته شرکت پخش برخی از مدیران و بازنشستگان‌اش را که شرکتی تأسیس کرده‌اند تحت عنوان «برند» به ما معرفی کرده و خواستار آن شده است جایگاه‌داران با این افراد قرارداد ببندند و از طریق آن‌ها با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مرتبط باشند.

ناصر رئیسی‌فر رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران نیز می‌گوید: خواست اصلی ما واگذاری برند‌ها از راه قانونی است و شرکت‌هایی که از طریق رانت و برخی روابط ایجاد شده، نباید امور را دست بگیرند و اگر چنین افراد و شرکت‌هایی که عنوان برند دارند، نباشند، همکاران‌مان با توجه به اینکه خودشان کارآفرین و سرمایه‌گذار هستند، بهتر می‌توانند با تأسیس شرکت‌هایی در مناطق خود، امور را مدیریت کنند و شرکت پخش هم باید برون‌سپاری شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها