وقتی قانون بر سر اسنپ و تپ سی آوار می‌شود

کد خبر: 623488

اسنپ و تپ سی پلمب شدند. پلمب شدند تا بار دیگر ثابت کنیم که روی خوشی به تکنولوژی های جدید نشان نمی دهیم.

روزنامه خراسان: اسنپ و تپ سی پلمب شدند. پلمب شدند تا بار دیگر ثابت کنیم که روی خوشی به تکنولوژی های جدید نشان نمی دهیم.
این دو اپلیکیشن که با هدف وصل کردن مسافران به رانندگان تاکسی ایجاد شده بودند، حالا باید چند روزی معطل بمانند تا شاید اتحادیه مربوطه مجوزهای لازم را صادر کند. پلمب چند روزه ای که می تواند خسارت های زیادی برای این دو شرکت به بار بیاورد. اصلا در مقام قضاوت در مورد چرایی پلمب این دو اپلیکیشن قرار نداریم و ممکن است علت پلمب، کم کاری خود آن ها باشد. شاید لازم باشد که ایران نیز مثل برخی از کشورها فعالیت این شرکت ها را محدود یا ممنوع کند. اما آنچه روشن است تکنولوژی های جدید و موبایل محور شدن بسیاری از خدمات سبب شده که برخی از کسب و کار ها از رونق بیفتد.
کسب و کارهایی که نقش واسطه ای دارند و تنها مزیت آن ها وصل ارائه دهنده خدمت به متقاضی آن است. نمونه این خدمات را می توان در بنگاه های املاک دید. آن ها خریدار و فروشنده را به هم وصل می کنند. حالا که نرم افزارهایی مثل دیوار به بازار آمده اند، بخشی از فعالیت آن ها از موضوعیت خارج شده اند. این مسئله سبب شد که رئیس اتحادیه املاک تهران بگوید:«سایت دیوار را خراب می کنم!» اتفاق جدید نیز در مورد تاکسی تلفنی ها رخ داده است. اسنپ و تپ سی با هدف وصل مسافر به راننده شکل گرفته اند و این در تضاد با منافع تاکسی تلفنی هاست.
یعنی این که دیگر بدون اینکه نیازی به پرداخت سهم بالای آژانس باشد، هزینه وصل کردن کم می شود. به این ترتیب هم مسافران نفع می برند و هم رانندگان. اما قطعا یک صنف با این اقدام مخالف هستند چرا که کاسبی آن ها کساد می شود. در این شرایط دو راه را می توان در پیش گرفت: اول اینکه به تکنولوژی پشت کنیم و مسیر پر هزینه گذشته را ادامه دهیم که احتمالا نه شدنی است و نه اقتصادی. راه دوم این است که هر چه سریع تر به مقررات گذاری برای کسب و کارهای این چنینی بپردازیم تا مشکل امروز اسنپ و تپ سی برای سایر کسب و کارهای اینترنتی و موبایلی رخ ندهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها