روایت مدیرعامل راه آهن از علت برخورد دو قطار

کد خبر: 594811

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران علت حادثه برخورد دو قطار مسافربری در نزدیکی سمنان را یخ زدگی سیستم ترمز و بی اطلاعی مسئول کنترل از باز بودن راه عنوان کرد.

روزنامه ایران: مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران علت حادثه برخورد دو قطار مسافربری در نزدیکی سمنان را یخ زدگی سیستم ترمز و بی اطلاعی مسئول کنترل از باز بودن راه عنوان کرد.
محسن پور سید آقایی درباره علت حادثه برخورد دو قطار مسافربری در نزدیکی سمنان و کشته شدن حدود 40 نفر از هموطنان،گفت: قطار مشهد - تبریز به‌دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در فاصله 5 کیلومتری سمنان متوقف شد و وضعیت به سیستم ctc شاهرود به‌عنوان مرکز کنترل اطلاع داده شد. سپس به کل سیستم، توقف قطار اطلاع داده و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز شد. درهمین زمان قطار مشهد - سمنان در مسیر متوقف گردید که متأسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل، فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بوده و وقتی رئیس قطار مشهد - سمنان دوباره کسب تکلیف کرد به وی گفته شد که مسیر باز است و مشکلی نیست. اما شاید چراغ به‌ دلیل برودت هوا قرمز مانده است لذا به وی تلگراف شد که حرکت کند. مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: قطار مشهد - تبریز در پشت یک پیچ متوقف شده بود به همین خاطر قطار مشهد - سمنان وقتی با قطار پیش رو مواجه شد به شدت با کوپه های انتهایی قطار مشهد - تبریز برخورد کرد که این اتفاق افتاد.
ورود دادستانی به حادثه قطار
دادستان عمومی وانقلاب سمنان نیز از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه برخورد 2 قطار در سمنان خبر داد و گفت: احتمال خطای انسانی در بروز این حادثه متصور است. قاضی آسیابی که از ابتدای وقوع این حادثه به همراه یکی از معاونین و بازپرس شعبه سوم دادسرای مرکز این استان و همچنین تیم پزشکی قانونی در محل حضور داشت عصردیروز ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان در تشریح آخرین جزئیات حادثه اظهار کرد: این حادثه در 100 کیلومتری سمنان به وقوع پیوسته و دستورات قضایی لازم برای بررسی علت حادثه صادر شده است. وی با بیان اینکه احتمال خطای انسانی در بروز این حادثه متصور است، تصریح کرد: باید بررسی شود که چرا به قطار سمنان-مشهد، اجازه حرکت داده شده است. وی ادامه داد: قطار تبریز-مشهد بالغ بر 400 مسافر داشته است که بیش از 60 درصد آنها انتقال داده شده‌اند و مجروحین قطار سمنان-مشهد اغلب سرپایی درمان شده‌اند و وضعیت 100 تن از مسافران دو قطار نامشخص است. قاضی آسیابی با بیان اینکه شناسایی اجساد به دلیل سوختگی صددرصد بسیار دشوار است به میزان گفت:برای شناسایی هویت برخی اجساد آزمایش «دی ان ای» لازم است که در این زمینه هماهنگی لازم با سازمان پزشکی قانونی صورت گرفته تا در اسرع وقت نسبت به این موضوع اقدام شود.
آخرین آمار قربانیان

سید مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در رابطه با تعداد کشته شدگان این حادثه گفت: برخورد دو قطار مسافربری تا عصردیروز 100 مصدوم و 43 قربانی داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها