چرا آخوندی از پاسخگویی به سوالات متقاضیان مسکن مهر طفره می‌رود؟

کد خبر: 587867

غرفه «فردا» در نمایشگاه مطبوعات، میزبان برخی از متقاضیان مسکن مهر پردیس بوده و سعی کرده تا صدای آنها را به گوش مسئولان مربوطه برساند.

چرا آخوندی از پاسخگویی به سوالات متقاضیان مسکن مهر طفره می‌رود؟
متقاضیان مسکن مهر پردیس
سرویس اقتصادی فردا: این روزها اخبار مختلفی پیرامون مسکن مهر پردیس و مشکلات متقاضیان واحدهای این شهر منتشر می‌شود و هر روز شاهد مصاحبه یکی از مسئولان در خصوص مشکلات این پروژه هستیم. گویا مسئولان مربوط به پروژه های مسکن مهر در چندماه اخیر به این نتیجه رسیده اند که بی توجهی های 4 سال گذشته را جبران کنند. هرچند که همچنان نظر شخص وزیر راه و شهرسازی درباره این طرح، همچنان همان مزخرفی است که سال گذشته در رسانه ها اعلام کرده بود.
از سوی دیگر متقاضیانی هستند که ادعا می کنند با تلاش خود توانسته اند تا حدی این مشکلات را رسانه ای کنند و با تجمعاتی که از اوایل امسال در نقاط مختلف برگزار کرده اند، مسبب توجه و حضور مسئولین مختلف در این شهر شده اند.
غرفه «فردا» در نمایشگاه مطبوعات، میزبان برخی از متقاضیان مسکن مهر پردیس بوده و سعی کرده تا صدای آنها را به گوش مسئولان مربوطه برساند.
در همین راستا با دو نفر از متقاضیان مسکن مهر پردیس به گفتگو نشسته ایم؛
مجید حسنی که خود را از متقاضیان فاز ۱۱ پردیس و محله ایرانشهر معرفی می کند، درباره علت حضورش در نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار فردا گفت: «در رسانه ها خبری منتشر شد که وزیر راه و شهرسازی از غرفه خبر ورزشی دیدن کرده است. ما هم خودمان را سریع به نمایشگاه رساندیم تا برای یکبار هم شده پاسخگوی ما متقاضیان مسکن مهر باشد. هفته گذشته برنامه ای در شبکه یک پخش شد و مهمان این برنامه ایشان بودند. به استناد حرف مجری برنامه، بخش اعظمی از پیامک ها به برنامه با موضوع مسکن مهر بود، ولی ایشان حتی کوچکترین احترامی برای ما قائل نشد و پاسخ سوالات مردم را نداد. البته ما عادت داریم که ایشان را در هر جایی ببینیم، به غیر از آنجایی که باید باشند. ایشان در چند سال وزارت خود چند بار از پروژه‌های مسکن مهر پردیس بازدید کردند تا در جریان مشکلاتش قرار بگیرند.»
این متقاضی مسکن مهر پردیس با ناراحتی می گوید: «اوایل با خودم فکر می‌کردم شاید مشغله کاری آقای آخوندی آنقدر زیاد باشد که برای بیشتر از نیم میلیون نفر متقاضی مسکن مهر وقتی ندارد، اما وقتی دیدم برای افتتاح محله ایرانشهر (فاز ۱۱) نیامده ولی برای افتتاح اتاق شیردهی در فرودگاه حضور داشته، فهمیدم مشکل از جای دیگری است و ایشان دغدغه ای راجع به طرح مسکن مهر ندارد! اما حرف من این است که چرا باید ما تاوان بی علاقگی وزیر راه و شهرسازی نسبت به طرح مسکن مهر پردیس دهیم و چهار سال بلاتکلیف بمانیم؟»

حسنی در پایان می گوید: «بعد از افتتاح محله ایرانشهر که من هم یکی از متقاضیان این محله هستم، خانه ای را تحویل ندادند! من و بسیاری از متقاضیان فاز 11 مسکن مهر پردیس بعد از گذشت چهارماه از روز افتتاح، هنوز نتوانستیم خانه هایمان را تحویل بگیریم زیرا که شرایط اسکان در آنجا فراهم نیست و باید بگویم این افتتاحیه در حالی برگزار شد که بلوکی آماده تحویل نبوده است!»

داود دلیر یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر پردیس است. او که خیلی ناراحت به نظر می رسد، به خبرنگار «فردا» در خصوص افزایش احتمالی وام مسکن مهر در پردیس می گوید: «سال ۹۲ که آورده نقدی ما را در فاز ۱۱ از ۲۰ میلیون تومان به ۲۸ میلیون تومان افزایش دادند، با استدلال اینکه قیمت مصالح رشد داشته، این قیمت را قبول کردیم و قرار شد به زودی واحدها را تحویل بدهند. ولی بعد از قبول افزایش قیمت تا پایان سال ۹۳ دیگه خبری نشد تا اینکه مجددا صحبت از افزایش مجدد ۱۲ میلیونی قیمت ها شد که با اعتراض مردم مواجه شدند. بخاطر همین قرار شد که ۷ میلیون تومان از این مقدار افزایش از محل فروش زمین ها تامین شود و ۵ میلیون تومان هم بر وام این واحدها اضافه شود. موضوعی که ما عملا افزایش غیرمستقیمی را در سهم آورده مردم شاهد بودیم. در نهایت اتفاقی که افتاد عدم پیشرفت پروژه بعد از سال ۹۳ بود. الان هم ما با آن تجربه، خیلی برایمان سخت است که مجددا سقف وام را ده میلیون تومان افزایش دهند، موظف به پرداخت اقساط بیشتری شویم و در نهایت شاهد عدم پیشرفت در پروژه ها باشیم. گویا قرار است که هر طور که شده، مستقیم یا غیر مستقیم این پول را از ما بگیرند.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها