وزیر نیرو: میزان خاموشی برق باید کاهش یابد

کد خبر: 576123

وزیر نیرو با بیان اینکه کاهش تلفات شبکه، افزایش میزان ضریب بار و کاهش میزان خاموشی‌ها از جمله برنامه‌های مهم وزارت نیرو است که هوشمندسازی سامانه‌های برق این برنامه‌ها را بسیار تسهیل خواهد کرد گفت:میزان خاموشی به ازای هر نفر در سال باید به حداقل ممکن کاهش یابد.

خبرگزاری فارس: حمید چیت چیان در آئین بهره‌برداری از 11 پروژه برق در استان اردبیل گفت: هوشمندسازی شبکه و تاسیسات برق کشور می‌تواند زمینه لازم برای اجرایی شدن برنامه‌های مهم صنعت را مهیا کند.
وی افزود: باید در بخش برق کشور برنامه‌ریزی‌های مناسب تری به وقوع بپیوندد تا میزان خاموشی به ازای هر نفر در سال به حداقل ممکن کاهش یابد.
وزیر نیرو تصریح کرد: کاهش تلفات شبکه، افزایش میزان ضریب بار و کاهش میزان خاموشی‌ها از جمله برنامه‌های مهم وزارت نیرو است که هوشمندسازی سامانه‌های برق این برنامه‌ها را بسیار تسهیل خواهد کرد.
چیت‌چیان برق را از جمله نعمت‌هایی دانست که چرخه اقتصادی کشور و زندگی انسان‌ها منوط به وجود آن است و در ادامه افزود: برق از معدود کالاهایی است که قابلیت ذخیره‌سازی ندارد و هر گونه عقب ماندن از تولید آن باعث ایجاد مشکلاتی برای کشور خواهد شد.
وزیر نیرو بیان داشت: شاید تاکنون ظرفیت‌ها و حساسیت‌های برق مورد توجه قرار نگرفته باشد، در حالی که تمام خدمات و بخش‌های اقتصادی کشور وابسته به برق هستند. چیت چیان اظهار داشت: در سایه تلاش متخصصان و مهندسان بخش برق کشور موفق شدیم تا پیک مصرف برق تابستان سال جاری را بدون لحظه‌ای مشکل کمبود برق سپری کنیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها