3 برنامه اولویت‌دار برقی دولت از زبان وزیر

کد خبر: 372823

وزیر نیرو با تشریح 3 برنامه اولویت دار صنعت برق با تشریح نسل جدید قراردادهای توسعه صنعت برق، اعلام کرد: موانع اجرای قراردادهای تبدیل انرژی ECA با مصوبه شورای اقتصاد برطرف شد.

مهر: حمید چیت‌چیان در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه یک‌هزار مگاواتی "زنجان دو" با بیان اینکه هم‌اکنون در صنعت برق چند راهبرد اصلی دنبال می‌شود که مهم‌ترین آن ارتقای بازده نیروگاه‌ها و کاهش تلفات شبکه‌های انتقال و توزیع است، گفت: با اجرای نیروگاه‌های کلاس F به بخش قابل‌توجهی از این هدف خواهیم رسید.
وزیر نیرو گام بعدی صنعت برق را بهره‌گیری هرچه بیشتر از انرژی تجدیدپذیر اعلام کرد و افزود: استان زنجان پتانسیل خوبی درزمینه انرژی‌های تجدیدپذیر دارد که باید با جدیت این هدف در استان دنبال می‌شود.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اعلام اینکه هوشمند سازی شبکه برق سراسر کشور را یکی از اهداف صنعت برق کشور است، تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی و صنعتی استان زنجان و قرار گرفتن آن در مسیر اصلی انتقال برق کشور از اهمیت بسیار برخوردار است که با بالا رفتن ظرفیت تولید برق، این استان می‌تواند به قطب بزرگ صنعت برق تیدیل شود. این مقام مسئول با یادآوری اینکه همچنین از برطرف شدن موانع قراردادهای تبدیل انرژی ECA با مصوبه شورای اقتصاد خبر داد و اظهار داشت: هیچ مشکلی از جانب وزارت نیرو برای اجرای قراردادهای نیروگاهی وجود ندارد. هوشنگ فلاحتیان هم در این مراسم با بیان اینکه وزارت نیرو باید در طول پنج سال آینده 30 هزار مگاوات نیروگاه احداث می کند، تبیین کرد: با توجه به تقاضای بالای برق در استان زنجان، با پیگیری شخص وزیر نیرو منابع ارزی نیروگاه‌ها تخصیص یافته است و قراردادهای ECA در دست انجام است. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: مانعی برای قرارداد خرید تضمینی این نیروگاه‌ها از سوی وزارت نیرو وجود ندارد و پیش بینی می شود عملیات اجرایی این نیروگاه‌ها در کمترین زمان ممکن آغاز شده و طبق برنامه پیش برود. وی درباره عملیات اجرایی نیروگاه زنجان دو هم توضیح داد: توقع ما از شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب این است که پیش از رفع محدودیت‌های ارزی و قراردادی، عملیات ساختمانی طرح هرچه زودتر آغاز شود تا فاز نخست این نیروگاه تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسد. این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با استفاده از نیروگاه‌های کلاس F تلاش داریم بازده نیروگاه زنجان دو به بالای 55 درصد برسد و درمجموع راهبرد وزارت نیرو رسیدن به بازده 80 درصد در نیروگاه‌های سراسر کشور است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها