۲۳ سند اقتصادی برای مذاکره با عراق آماده شد

کد خبر: 1289430

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران تأکید کرد: ۲۳ سند در حوزه‌های انرژی، حمل‌ونقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه‌گذاری، مالی و بانکی آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است.

۲۳ سند اقتصادی برای مذاکره با عراق آماده شد

به گزارش شادا، علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران صبح امروز، یکشنبه، در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی را که توسط دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورت‌جلسه مذاکرات طرفین فردا بعدازظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل‌ونقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و  سرمایه‌گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاوردهای این کمیته تصریح کرد: اکنون 10 سند از سمت ایران در دست مذاکره است و 13 سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این 23 سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی‌رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه را از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن‌سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد، در این نشست پیش می‌بریم تا با تفاهم ایجادشده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها