سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت

کد خبر: 1288845

نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۴۷ مورد انشعاب غیرمجاز با ۳۵ مورد برداشت نفت‌ یا فرآورده داشتیم، میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش داشته است.

سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت

طبق اعلام مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، سال گذشته ۴۱ مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت ایران رخ داد که با اقدامات به‌موقع، از این تعداد ۲۵ مورد به برداشت نفت یا فرآورده منجر نشد.

 ارسلان رحیمی امروز در نشستی خبری با بیان میزان سرقت‌ها نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۴۷ مورد انشعاب غیرمجاز با ۳۵ مورد برداشت نفت‌ یا فرآورده اتفاق افتاد، میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش داشته است، گفت: سرقت از خطوط همیشه وجود داشته و مسئله اصلی صدماتی است که به نفرات و محیط زیست وارد می شود.

وی با بیان اینکه اقدامات مربوط به کنترل مکانیزه و تامین تجهیزات در حال انجام است تا سرقت از خطوط به حداقل ممکن برسد، اظهار کرد: فعالیت ها نشان می دهد ما در زمینه جلوگیری از بروز سرقت از خطوط موفق عمل کرده‌ایم.

او افزود: با انجام پایش و استفاده از تجهیزات و همچنین فعالیت‌هایی که انجام می‌شود؛ روند سرقت از خطوط نزولی و به سمت صفر شدن می رود یعنی قبل از تعارض به خطوط در همان ابتدا جلوگیری خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ انتقال نفت و فراورده از مسیر خطوط ۱۳۲ میلیارد لیتر بود، رقم انتقال از خطوط در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷ میلیارد لیتر رسیده که از این میزان ۷۱ میلیارد لیتر انتقال نفت و ۶۶ میلیارد لیتر فراورده نفتی منتقل شده است./ ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها