سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت | سود سهام عدالت کی واریز میشود؟

آپشن جدید دولت برای مالکان و وراث سهام عدالت فعال شد | واریز سود سهام عدالت 10 میلیونی سال 1403 از امشب در حسابها

کد خبر: 1286649

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز 1 اردیبهشت 1403 به 10 میلیون و 73 هزار و 763 تومان رسید.

آپشن جدید دولت برای مالکان و وراث سهام عدالت فعال شد | واریز سود سهام عدالت 10 میلیونی سال 1403 از امشب در حسابها

خبرنگار شکیبا بقال زاده: امروز شنبه (1 اردیبهشت 1403)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 8 میلیون 726 هزار و 189 تومان رسید.

 شاخص کل بازار بورس نیز با 77642 واحد افزایش در ارتفاع 2.285.856 و شاخص هم  وزن در ارتفاع 745.021 واحدی قرار گرفته است.

 ارزش معاملات امروز بازار بورس8268 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم 7900هزار میلیارد تومان قرار داد.  

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فولاد،فملی،فارس،شپنا،شبندر،وبملت و شستا صورت گرفت و شاخص های شگویا،هرمز،ارفع،وسپهر،زاگرس،خاور و انتخاب بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی در 1 اردیبهشت 1403

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (1 اردیبهشت 1403) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 10میلیون و73 هزار و 763 تومان رسید.

سهام عدالت

جاماندگان سهام عدالت گوش به زنگ باشند

چندی پیش، وزیر اقتصاد درخصوص آخرین وضعیت سهام عدالت جاماندگان اعلام کرد که شناسایی افراد مشمول سهام عدالت انجام شده و چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تایید شدند. اختصاص سهام عدالت به جاماندگان بر اساس مصوبه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی باید انجام می‌شد که این اقدام صورت نگرفت. در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز این موضوع گنجانده نشد. بنابراین نمایندگان مجلس این طرح را به صحن علنی بردند که با اختصاص سهام به جاماندگان موافقت شد.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و یا بروز رسانی اطلاعات خود در سامانه «سجام» در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

طبق گفته عسگر توکلی ، رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور، سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ در ابتدای سال ۱۴۰۳ واریز می‌شود که به نظر می‌رسد این اقدام در مرحله سوم که خرداد ماه ۱۴۰۳ است، انجام شود.

سهام عدالت متوفیان کی واریز می‌شود؟

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب، فرایند ثبت نام در سامانه میراث را انجام دهد.

سامانه «میراث» اواخر آبان ماه ۱۴۰۲، برای وراث متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده تا فرایند انتقال سهام به آنها تسریع شود. تمامی فرایند ثبت نام در سامانه «میراث» در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان است و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از ۳۶۰ هزار نفر از وراث متوفیان سهام عدالت از طریق شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب در سامانه میراث ثبت نام کرده‌اند و وراث جامانده از دریافت سود سهام عدالت متوفیان در مرحله دوم واریز سود در اسفندماه سال گذشته، تمام سود معوقه سال‌های گذشته را به شرط سجامی شدن در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در خردادماه ۱۴۰۳ دریافت می‌کنند.

منبع: جماران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها