کارمندان بخوانند | افزایش 2/259/970 تومانی حقوق کارمندان از فروردین | مبلغ دقیق حق اولاد و عائله مندی چقدر شد؟

کد خبر: 1284354

در بخشنامه ابلاغی دولت، مبلغ حق اولاد و عائله مندی بازنشستگان دولتی مشخص شده است.

کارمندان بخوانند | افزایش 2/259/970 تومانی حقوق کارمندان از فروردین | مبلغ دقیق حق اولاد و عائله مندی چقدر شد؟

خبرنگار شکیبا بقال زاده: در بخشنامه ابلاغی دولت، ارقام پرداختی بابت حق اولاد و عائله مندی بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

حق عائله مندی کارکنان مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۱۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۹۰۰ امتیاز).

حق اولاد شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ۸۵۹ هزار و ۵۶۲ تومان (برای بازنشستگان معادل ۱۷۸۰ امتیاز).

کمک هزیئه عائله مندی برای کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک میلیون و ۸۲۰ هزار و۵۳۳ تومان (برای بازنشستگان معادل ۳۷۷۰ امتیاز).

حق اولاد برای کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۳۱۴ امتیاز).

گفتنی است حق اولاد و عائله مندی بازنشستگان در فیش حقوقی فروردین ماه اعمال خواهد شد.

حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان تامین اجتماعی نیازمند ابلاغ مدیرعامل این سازمان است و هنوز مبلغ آن مشخص نیست./ایلنا

افزایش حقوق کارمندان در فیش‌های فروردین

پیش از دولت سیزدهم، بخشنامه اجرایی افزایش حقوق کارمندان دولت با تاخیر حداقل ۲ ماهه صادر می‌شد. یعنی یکبار احکام به نرخ سال گذشته برای سال جدید صادر می‌شد و کارکنان دولت حقوق بر اساس نرخ سال گذشته دریافت می‌کردند، بعد بخشنامه و بر اساس آن اصلاحیه احکام صادر و مابه التفاوت حقوق ماه‌های قبل محاسبه و پرداخت می‌شد.

بخشنامه اجرایی افزایش حقوق بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران امروز پنجشنبه ۱۶ فروردین به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا برای دومین سال متوالی بدون تاخیر، افزایش حقوق کارکنان دولت در فیش حقوقی فروردین‌ماه منظور شود.

به گزارش ایرنا، پیش از دولت سیزدهم، بخشنامه اجرایی افزایش حقوق کارمندان دولت با تاخیر حداقل ۲ ماهه صادر می‌شد. یعنی یکبار احکام به نرخ سال گذشته برای سال جدید صادر می‌شد و کارکنان دولت حقوق بر اساس نرخ سال گذشته دریافت می‌کردند، بعد بخشنامه و بر اساس آن اصلاحیه احکام صادر و مابه التفاوت حقوق ماه‌های قبل محاسبه و پرداخت می‌شد.

بخشنامه اجرایی افزایش حقوق امسال بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران امروز پنجشنبه ۱۶ فروردین به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا برای دومین سال متوالی بدون تاخیر، افزایش حقوق کارکنان دولت در فیش حقوقی فروردین‌ماه منظور شود.

صدور احکام جدید علاوه بر جلوگیری از تاخیر در افزایش حقوق کارمندان، به معنای صرفه جویی حداقل ۳ میلیون برگ کاغذ است. بدین ترتیب با اصلاح این فرایند در دو سال گذشته، در مصرف حداقل ۶ میلیون برگ کاغذ صرفه‌جویی شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه امروز خبر داد که آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد.

به نقل از سایت طلا، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز گفت: درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است.

جماران در خبری نوشت:وی تاکید کرد:بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد:ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین فروردین ماه اجرایی می‌کنیم.

وی گفت:با توجه به ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال در این جلسه هیئت دولت ضوابط حقوق و دستمزد امروز مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به تصویب رسید و ابلاغ خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها