واریز یارانه معیشتی یک میلیونی برای این یارانه بگیران /خبر مهم از یارانه یک میلیونی کودکان

کد خبر: 1284152

اقتصادنیوز: معاون امور اقتصادی و رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آخرین جزئیات طرح کالابرگ فجرانه سال 1403 را اعلام کرد.

واریز یارانه معیشتی یک میلیونی برای این یارانه بگیران /خبر مهم از یارانه یک میلیونی کودکان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از توزیع بیش از ۷۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان استان خبر داد و گفت: این بسته‌ها با ارزش افزون بر ۷۱ میلیارد تومان با مشارکت خیرین و نیکوکاران تهیه شده است.

عباس روشن در حاشیه تجلیل از خیرین و نیکوکاران منطقه شبانکاره دشتستان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شبانکاره با تبریک عید سعید فطر و قدردانی از مردم نوع دوست استان، اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه مشارکت مردم در رسیدگی به نیازمندان و مددجویان رتبه برتر کشور دارد و در این راستا خدمات‌رسانی به نیازمندان در ماه مبارک رمضان افزایش درخور تحسین است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر جایگاه این استان در عرصه وصول زکات، کمک به مددجویان و مستمندان را برتر دانست و بیان کرد: مردم خیر و نیکوکار استان بوشهر در خدمات‌رسانی به مددجویان در عید نوروز و ماه مبارک رمضان فعالیت‌های گوناگونی عرضه کردند.

وی با اشاره به راه‌اندازی 240 آشپزخانه در ماه مبارک رمضان در اطعام نیازمندان در سراسر نقاط شهری و روستایی استان بوشهر، گفت: در این راستا بر اساس آخرین آمار بیش از 900 هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع شد.

روشن از توزیع بسته‌های معیشتی میان خانواده‌های نیازمند استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: آمارها حاکی است در ماه مبارک رمضان بیش از 70 هزار بسته معیشتی شامل اقلام خوراکی و هر بسته بیش از یک میلیون تومان در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر ارزش این بسته‌های معیشتی را افزون بر 71 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: این موادغذایی با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان بوشهر تهیه و در اختیار نیازمندان داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح حمایت از کودکان ایتام افزود: طرح اکرام ایتام از سال 1378 با هدف حمایت از کودکان یتیم و تأمین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان و دیگر امور آغاز شد.

روش با بیان اینکه در طرح اکرام ایتام، افراد نیکوکار حمایت مالی از یک یا چند یتیم برای رفع مشکلات مادی و معنوی آنان تقبل می‌کنند گفت: حامیان در طرح اکرام ایتام در کمک به ایتام شامل دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر امور ایتام اقدام می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با اشاره به اجرا "طرح محسنین با هدف حمایت مالی از کودکان با سرپرست ناتوان گفت: کودکان در قالب این طرح از کمک‌های مادی مردم خیر و نیکوکار بهره‌مند می‌شوند.

وی با دعوت از مردم خیر و نیکوکار که علاقه‌مند در طرح اکرام ایتام و محسنین هستند اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان یک‌هزار و 200 حامی ایتام در استان بوشهر جذب شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر ضمن تجلیل از حامی و خیرین نیک‌اندیش بخش شبانکاره گفت: نیکوکاران این بخش همواره در خدمات‌رسانی به مددجویان و مستمندان پیشتاز بوده‌اند که در ماه مبارک رمضان این خدمات به اوج خود رسید.

توزیع بسته معیشتی میان نیازمندان شبانکاره

در ادامه خدمات‌رسانی به نیازمندان مؤسسه خیریه شبانکاره اقدام به توزیع 300 بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان میان نیازمندان کرد.

حجت‌الاسلام حمزه نیک‌نژاد مسئول مؤسسه خیریه شبانکاره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: همه ساله در ماه مبارک رمضان و در آستانه عید فطر خدمات ویژه‌ای به نیازمندان ارائه می‌شود که در این راستا 300 بسته معیشتی معادل 3 میلیارد ریال از کمک‌های خیرین بخش شبانکاره شامل برنج، گوشت، روغن، قند، شکر، چای ماکارونی و حبوبات بین نیازمندان شبانکاره توزیع شد.

وی ادامه داد: این بسته‌ها میان خانوارهای نیازمندی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند توزیع شد.

خبر مهم از یارانه یک میلیونی کودکان

علیرضا عسگریان با اشاره به شبکه ملی اعتبار گفت: این شبکه ۲۲۰ هزار فروشگاه دارد که ۱۰ هزار فروشگاه زنجیره‌ای، دو فروشگاه مجازی و ... است. خانوارها می‌توانند با برنامه کاربردی شما موقعیت فروشگاه‌های اطراف خود و فروشگاه‌های متصل به طرح را مشاهده کنند.

وی در ادامه  به دو طرح یسنا و طرح امنیت غذایی کودکان اشاره کرد و گفت: از ابتدا سعی شد که به کودکان، مادران و عموم مردم توجه شود.  طرح یسنا ۸ استان را شامل می‌شود و امید است که طی همین چند ماه تمامی استانها را در برگیرد.

سومین مرحله طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از فردا آغاز می‌شود.

معاون امور اقتصادی و رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص طرح امنیت غذایی کودکان توضیح داد: در این طرح نیز تمامی کودکان واجد شرایط که وزارت بهداشت آنها را تایید می‌کند، با معرفی به وزارتخانه بدون محدودیت می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند. یعنی اگر یک کودک از پنج ماهگی از طریق وزارت بهداشت به ما معرفی شود تا پنج سالگی تحت پوشش خواهد رفت که کودکان در دهک یک تا پنج درآمدی یک میلیون تومان و کودکان در دهک ۶ و ۷ ماهانه ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره اینکه طرح مربوط به امنیت غذایی کودکان، سبد غذایی ۱۶ قلمی را شامل می‌شود، میزان استقبال از طرح را نیز ۸۰ درصد اعلام کرد.

عسگریان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک اشاره و بیان کرد: مردم طی این دو ماه خرید آرام و روانی داشته‌اند و در ماه دوم طرح فجرانه صفی نداشتیم و ارتباط متقابلی میان ما، فروشندگان و مردم وجود داشته است؛ البته اگر در پنج روز اول مرحله اول صف وجود داشت، به دلیل شایعاتی بوده که وجود داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح فجرانه، طرح سه ماهه‌ای است که از ۱۸ بهمن ماه شروع شده و ۱۸ اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد، یادآور شد: تداوم این طرح نیازمند تدابیر دیگری است.

معاون اقتصادی و امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به ارائه‌ آماری در این طرح پرداخت و گفت: در این طرح ۹۸ میلیون بسته غذایی توزیع شده است. دولت ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به این طرح تزریق کرده است و اگر آورده مردم را که حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان است در نظر بگیریم، تقریبا دو میلیارد دلار طی این دو ماه خرید صورت گرفته است.

یارانه فروردین واریز شد

مرحله سوم شارژ یارانه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از روز ۲۰ فروردین ماه (فردا، دوشنبه) آغاز می‌شود. به واسطه این طرح هر فرد با خرید از سبد کالایی تعریف شده شامل ۱۱ قلم کالای اساسی، مبلغ تا ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف علاوه بر یارانه نقدی در قالب اعتبار دریافت کرده و می‌تواند خرید خود را انجام دهد.

طرح کالابرگ الکترونیکی نه‌تنها به شکل حضوری بلکه از طریق فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی مانند اسنپ‌مارکت و دیجی‌کالا نیز در دسترس است و افراد یارانه بگیر دهک‌های یک تا هفت درآمدی می‌توانند خرید خود را از این طریق انجام داده بسته غذایی خود را از طریق پیک در منزل خود تحویل بگیرند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه، در دوره نخست طرح فجرانه کالابرگ بیش از ۸۷ درصد مردم از یارانه مضاعف استفاده کردند. در مرحله بعدی که مربوط به اسفند ماه بود. این مشارکت به ۷۵ درصد رسید که دلیل کاهش آن نیز این بود که مردم درگیر خرید نوروز و سفرهای نوروزی بودند.

استقبال دهک‌های یک تا سه درآمدی جامعه در این مدت از این طرح، به بیش از ۸۸ درصد رسیده که نشان می‌دهد دولت سیزدهم به اهداف خود که ارتقا امنیت غذایی دهک‌های درآمدی پایین بوده جامه عمل پوشانده است.

بر اساس آخرین آمار مربوط به ۵۲ روز نخست طرح فجرانه، بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان توسط دولت در قالب یارانه و بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان آورده مردم تشکیل داده که به این واسطه ۷۸ هزار میلیارد تومان در ۵۲ روز به سمت سفره غذایی مردم روانه شده و در کنار آن تولید داخل رونق گرفته و کارخانه‌های غذایی هم توانسته‌اند تولید خود را افزایش دهند.بیشتر بخوانید

به گزارش ایرنا، مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه امسال ادامه خواهد داشت. در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات و با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ است که مابه‌التفاوت قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها