یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی ۱۴۰۳ | یارانه نقدی کی واریز میشود

واریز 2/720/000 تومان یارانه نقدی فروردین ماه | یارانه بگیران غافلگیر شدند

کد خبر: 1281398

جزئیات جدید واریز یارانه نقدی فروردین ماه با احتمال افزایش از این تاریخ منتشر شد.

واریز 2/720/000 تومان یارانه نقدی فروردین ماه | یارانه بگیران غافلگیر شدند

خبرنگار شکیبا بقال زاده: زمان شارژ کالابرگ فروردین ۱۴۰۳/ زمان واریز یارانه نقدی مشخص شد

تاریخ و مبلغ جدید واریز یارانه نقدی فروردین ماه اعلام شد. جزئیات بیشتر را در ادامه خبر با هم می خوانیم.

تاریخ و مبلغ جدید واریز یارانه نقدی فروردین ماه اعلام شد.

یارانه نقدی چندم فروردین واریز می‌شود؟

یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در سال گذشته در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود.

این روز‌ها لایحه بودجه سال آینده به مجلس تقدیم شده است و سهم یارانه‌ها از بودجه ۱۴۰۳ اعلام شد.منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از افزایش ۱۵ درصدی میزان یارانه خبر داد.

منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار 4 نفره در سال آینده مبلغ 1 میلیون و 840 هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت که با واریز یارانه مضاعف 220 هزارتومانی در کل مبلغ 2 میلیون و 720 هزارتومان دریافت خواهند کرد.

تعیین زمان واریز یارانه نقدی فروردین و شارژ کالابرگ‌ها

در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد

یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در سال گذشته در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود.

پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۹ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

واریز یارانه نقدی مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

با اعلام سازمان بهزیستی، ساعتی پیش، مرحله دوازدهم مستمری مددجویان و معلولان واریز شد.

مستمری مددجویان سازمان بهزیستی با ارقام زیر واریز شد:

– یک‌نفره؛ ۷۶۴/۴۰۰ تومان

– دونفره؛ ۱/۰۹۲/۰۰۰ تومان

– سه‌نفره؛ ۱/۵۲۸/۸۰۰ تومان

– چهارنفره؛ ۱/۹۶۵/۶۰۰ تومان

– پنج‌نفره؛ ۲/۴۰۲/۴۰۰ تومان

افزایش اعتبار تشویقی یارانه نقدی و کالابرگ از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان

در طرح فجرانه، روال کار تغییر کرده و ضمن اینکه اعتبار تشویقی یارانه از ۱۲۰ به ۲۲۰ افزایش یافته است، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان هم حذف شده است و فقط شرط بهره‌مندی از این اعتبار، خرید کالا در طرح کالابرگ است به‌گونه‌ای که اگر یک قلم کالا هم در این طرح بخرید، مابه‌التفاوت آن از ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مزیت بزرگ طرح فجرانه حذف شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان است البته مبلغ اعتبار تشویقی قابل ذخیره شدن نیست و باید در همان ماهی که اختصاص داده می‌شود، صرف خرید کالا‌های موجود در سبد شود.

طرح فجرانه به مدت سه ماه و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد و ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع برای هر ماه برای این طرح در نظر گرفته شده است.

یارانه نقدی اعضای خانوار‌ها متعلق به مردم است و اختیار دارند که در هرجایی می‌خواهند مصرف کنند. این اعتبار یارانه تشویقی مازاد به یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی نقدی است و کسانی از آن بهره‌مند می‌شوند که در طرح کالابرگ خرید کنند.

منبع: اندیشه قرن

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها