خودرو اقتصادی کره به بازار خودرو ایران رسید | پراید کراس اوور با ظاهر جدید و سوپر لوکس با نصف قیمت + تصاویر و مشخصات فنی

کد خبر: 1277222

یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو به کشور با محصولاتی از قبیل کیا سونت، کیا سلتوس، کیا پگاس، کیا K ۵ و کیا سراتو (GT LINE) در نمایشگاه خودرو حضور به هم رساند.

خودرو اقتصادی کره به بازار خودرو ایران رسید | پراید کراس اوور با ظاهر جدید و سوپر لوکس با نصف قیمت + تصاویر و مشخصات فنی

یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو به کشور با محصولاتی از قبیل کیا سونت، کیا سلتوس، کیا پگاس، کیا K ۵ و کیا سراتو (GT LINE) در نمایشگاه خودرو حضور به هم رساند.

کیا پگاس که از نوادگان پراید است ارزان‌ترین محصول این شرکت در این نمایشگاه به شمار می‌آمد.

پگاس اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و پلتفرم آن (PB) با ریو مشترک است؛ بنابراین چهره آن نیز شباهت‌هایی با ریو دارد و اقتصادی بودن آن مشخص است. نسخه پایه کیا پگاس ۲۰۲۳ وارداتی، رینگ‌های ۱۴ اینچی فولادی و قالپاق دارد. اما به احتمال قوی، نسخه نیمه‌فول و فول آن با رینگ آلیاژی عرضه خواهد شد./تابناک

کیا پگاس که از نوادگان پراید است ارزان‌ترین محصول این شرکت در نمایشگاه خودرو به شمار می‌آمد.

یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو به کشور با محصولاتی از قبیل کیا سونت، کیا سلتوس، کیا پگاس، کیا K۵ و کیا سراتو (GT LINE) در نمایشگاه خودرو حضور به هم رساند.

کیا پگاس که از نوادگان پراید است ارزان‌ترین محصول این شرکت در این نمایشگاه به شمار می‌آمد. پگاس اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و پلتفرم آن (PB) با ریو مشترک است. بنابراین چهره آن نیز شباهت‌هایی با ریو دارد و اقتصادی بودن آن مشخص است. نسخه پایه کیا پگاس ۲۰۲۳ وارداتی، رینگ‌های ۱۴ اینچی فولادی و قالپاق دارد. اما به احتمال قوی، نسخه نیمه‌فول و فول آن با رینگ آلیاژی عرضه خواهد شد.

پرایدداشبورد و کابین خودرو نیز با نمای بیرونی آن هماهنگ بوده و کاملا ساده است. قطعات آن از پلاستیک خشک ساخته شده تا اقتصادی باشد. نسخه پایه کیا پگاس وارداتی، نمایشگری برای سیستم مالتی‌مدیا ندارد و دکمه‌های تنظیم هوای مطبوع آن مشابه خودروهای قدیمی تولید داخل است. اما فرمان کلیدهای کنترلی دارد و قابل قبول است.

ابعاد پگاس عبارتند از ۴۳۰۰ و ۱۷۰۰ و ۱۴۶۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۵۷۰ میلی‌متری. باک بنزین آن نیز ۴۳ لیتر حجم دارد. کیا پگاس ۲۰۲۳ به یک پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۴ لیتری به نام Kappa مجهز شده که ۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این پیشرانه به یک گیربکس پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک متصل است. اما کوشا خودرو فقط نسخه اتوماتیک را عرضه خواهد کرد.

پرایدفول‌ترین نسخه این سدان اقتصادی، تجهیزاتی مانند دو یا چهار کیسه هوا، نمایشگر ۷ اینچی سیستم مالتی‌مدیا، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم به صورت دستی، کروز کنترل، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کمک شروع حرکت در سربالایی، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، ترمزهای دیسکی در چهار چرخ و سانروف برقی، دارد.

پگاس یکی از ارزان‌ترین محصولات شرکت کره‌ای کیا محسوب می‌شود و قیمت آن در بازار ایران هنوز مشخص نیست.

بررسی کیا پگاس نوه پراید

کیا پگاس همانند کیا سونت، یکی از محصولات اقتصادی کیا است که تنها در تعداد محدودی از بازارها عرضه شده است. برخلاف کیا سونت، کیا پگاس در چین و تحت قالب اتحاد این شرکت با دانگ فنگ به تولید می‌رسد. البته کیا پگاس به جز چین، در بازار کشورهای آسیایی و حتی خاورمیانه نیز عرضه شده است. در واقع قیمت اقتصادی این مدل به همراه برند کیا که روی آن درج می‌شود، عامل فروش گسترده این مدل در بازارهای مختلف خواهد بود.

پرایدتولید کیا پگاس از سال 2017 میلادی آغاز شده است و تا به امروز ادامه دارد. کیا پگاس در سبد محصولات خودروساز کره‌ای جایگاهی پایین‌تر از کیا ریو را به خودش اختصاص داده است و بنابراین می‌توانیم آن را نسخه جدید کیا پراید در دوره مدرن بدانیم. کیا پگاس از تمامی جهات به کیا پراید معروف شهرت دارد. این خودرو کوچک، اقتصادی و ارزان است حداقل تجهیزات ممکن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همانند ظاهر خارجی، در طراحی داخلی کیا پگاس نیز شاهد برداشت آزاد از کیا ریو هستیم. البته مشخصه بزرگ پگاس در مقایسه با ریو، کنترلرهای سیستم تهویه هستند که به صورت کاملا ساده تعبیه شده‌اند و ذات اقتصادی خودرو را فریاد می‌زنند. به جز این مورد، طراحی سایر قسمت‌های داخلی کیا پگاس همانند کیا ریو است.

پرایدبرخلاف کیا سونت، در کابین کیا پگاس خبری از المان‌های اسپرت نیست و کل داشبورد با رنگ مشکی مزین شده است. نمایشگر سیستم صوتی نیز در میان دو دریچه تهویه هوای مرکزی کابین قرار گرفته است. توقع پنل ابراز دیجیتال را نیز از کیا پگاس نداشته باشید، چرا که نشانگرها در محصول کوچک و اقتصادی کیا فرم آنالوگ دارند. نکته عجیب در مورد طراحی کیا پگاس تفاوت دریچه‌های تهویه جانبی و مرکزی خودرو است. دریچه‌های تهویه جانبی به صورت گرد طراحی شده‌اند در حالی که دریچه‌های مرکزی فرم مستطیل شکل دارند. گویا طراحان کیا به صورت یکباره مرکز کابین را از خودرو دیگری به پگاس انتقال داده‌اند در حالی که طرح اولیه آن‌ها چیز دیگری بوده است.

پرایدفلسفه طراحی کیا پگاس ساده و کاربردی است. کیا ریو سدان را بگیرید، اندکی آن را از جهات مختلف فشرده کنید و سپس کیا پگاس شما آماده است. از جهاتی دیگر کیا پگاس را می‌توان نسخه صندوق دار پیکانتو دانست که البته برخلاف خودروهایی همچون پژو 206 صندوقدار، با تغییراتی در ابعاد و فضای داخلی همراه بوده است.

سبک طراحی کیا پگاس در نمای جلو کاملا به کیا ریو شباهت دارد و همان الگوهای طراحی را در این قسمت خواهید دید. در نمای جانبی همانند اکثر سدان‌های اقتصادی، هیچگونه پیچیدگی قابل مشاهده نیست و همه چیز در سادگی کامل سرجای خودش قرار گرفته است. در نمای عقب نیز چراغ ها و سپر در ساده‌ترین حالت ممکن طراحی شده‌اند. طراحی قسمت عقب این خودرو را می‌توان تا حدی شبیه به نسل‌های قبلی هیوندای اکسنت دانست.

پرایدامکانات و تجهیزات کیا پگاس نوه پراید

کیا پگاس یکی از محصولات اقتصادی این برند کره‌ای است و بنابراین نباید توقع امکانات کیا اپتیما یا کیا سراتو را در آن داشته باشید. این خودرو ساده‌ترین و اساسی‌ترین امکانات مورد نیاز یک راننده را در اختیار او قرار می‌دهد. با این حال کیا پگاس در مقایسه با بسیاری از خودروهای اقتصادی چینی مجهزتر و کامل‌تر ظاهر می‌شود. از جمله تجهیزات کیا پگاس می‌توان به این موارد اشاره کرد: دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم صوتی به همراه نمایشگر، رینگ‌های آلومینیومی 14 اینچی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک و دوربین عقب و کروز کنترل.

پرایدکیسه هوا

کیسه هوا برای سرنشینان جلو

سیستم صوتی

پورت USB و بلوتوث، کنترل صدا از روی فرمان

ترمز و پایداری

ABS - ESP - ESC - HAC

پراید

دیگر امکانات

آینه های جانبی برقی، رینگ های 14 اینچی، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، دوربین عقب، سنسور پارک عقب

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها