اجرای مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ در اسفند | یارانه تشویقی اسفند کی واریز می شود؟ + روش استعلام اعتبار یارانه تشویقی

کد خبر: 1276503

وزیر کار گفت:طرح کالابرگ از اسفند پارسال آغاز شد و روش‌های مختلف و ابداعاتی را اجرایی کردیم که در دهه فجر امسال به اوج این طرح رسیدیم و مقرر شد یارانه مضاعف یا تشویقی برای هفت دهک جامعه پیش‌بینی و به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت شود.

اجرای مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ در اسفند | یارانه تشویقی اسفند کی واریز می شود؟ + روش استعلام اعتبار یارانه تشویقی

وزیر کار درباره طرح فجرانه کالابرگ گفت: دهک‌های مختلف خیلی تعجیل نداشته باشند مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه دارد و دو ماه دیگر هم بعد از ۱۷ اسفند به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ خواهیم کرد.

سید صولت مرتضوی صبح چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: طرح کالابرگ از اسفند پارسال آغاز شد و روش‌های مختلف و ابداعاتی را اجرایی کردیم که در دهه فجر امسال به اوج این طرح رسیدیم و مقرر شد یارانه مضاعف یا تشویقی برای هفت دهک جامعه پیش‌بینی و به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت شود.

وی با بیان این‌که «طرح فجرانه کالابرگ با موفقیت اجرا شد و در مرحله نخست به مدت سه ماه ادامه دارد»، افزود: مرحله اول آن که از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شد تا روز گذشته تقریبا با استقبال ۱۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۱۶ خانوار مواجه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: حدودا جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر یعنی حدود ۶۲.۵ درصد تاکنون از این طرح فجرانه کالابرگ استقبال کرده‌اند و مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دهک‌های درآمدی که از طرح فجرانه کالابرگ استفاده کرده‌اند شامل دهک یک ۸۵.۷، دهک دو ۶۸ درصد، دهک سه ۶۹ درصد، دهک چهار ۸۴ درصد، دهک پنج ۴۳ درصد، دهک ششم ۴۶ درصد و دهک هفت ۴۲ درصد هستند.

مرتضوی در ادامه بیان کرد: معدل اعتباری که صورت گرفته است و خریدی که از بنگاه‌های مختلف هم شرکت‌های زنجیره‌ای و هم فروشگاه‌های عمومی تاکنون صورت گرفته است ۳۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ۳۴.۶ همت خرید شده است که از این مجموع ۷.۸ همت از یارانه و ۲۶.۸ از منابع مردم استفاده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: دهک‌های مختلف خیلی تعجیل نداشته باشند مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه دارد و دو ماه دیگر هم بعد از ۱۷ اسفند به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ خواهیم کرد و امید است بتوانیم بخشی از وظایفمان را نسبت مردم به‌خصوص به دهک‌های ضعیف ایفا کرده باشیم./ ایرنا

جزئیات یارانه مضاععف خانوار اعلام شد

تورم مزمن مواد غذایی سبب شده که دولت طرح‌های دیگری برای توزیع یارانه مواد غذایی در نظر بگیرد.

پایگاه خبری خلیج فارس نوشت: «طبق اعلام وزارت رفاه، یارانه مضاعف 220 هزار تومانی برای هر عضو خانوار دهک های 1 تا 7 درنظر گرفته شده که باید برای خرید اقلام خوراکی موردنظر صرف شود. براین اساس، اعتبار تشویقی که تا پیش از این یک پیش‌شرط برای خرید داشت و فرد باید ۲۰۰ هزار تومان خرید می‌کرد تا مشمول یارانه تشویقی می‌شد برداشته شد. پیش‌بینی می‌شود با برداشته‌شدن این شرط، استقبال مردم از آن بیشتر می‌شود.

طرح جدید کالابرگ الکترونیکی که به طرح فجرانه شناخته می‌شود، همراه با یارانه نقدی به مدت سه ماه (تا اردیبهشت ۱۴۰۳) در حساب افراد شارژ می‌شود. اگر در هر ماه افراد از این طریق خرید کنند، یارانه مضاعف را دریافت می‌کنند؛ اما اگر خریدی از طریق کالابرگ انجام نشود، یارانه آن ماه حذف می‌شود و فرد باید برای ماه دیگر خرید را انجام دهد تا یارانه مضاعف را دریافت کند.

چگونه اعتبار یارانه‌ مضاعف را استعلام کنیم؟

مشمولان با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» می‌توانند فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت را شناسایی کرده و برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به این مراکز خرید مراجعه و برای استعلام از مانده حساب کد دستوری # ۱۴۶۳۵۰۰ را شماره گیری کنند.

سبد کالایی شامل چه اقلامی است؟

سبد کالایی که برای این طرح در نظر گرفته شده است، ۷۴۳‌هزار‌و ۷۵۰ تومان قیمت دارد. حجم کالاها به ازای هر فرد سه لیتر شیر کم‌چرب، پنیر ۴۰۰‌گرمی، ماست کم‌چرب دبه ۲.۵ کیلویی، تخم‌مرغ یک کیلو، گوشت مرغ یک کیلو، روغن مایع یک بسته ۸۱۰ گرمی، ماکارونی یک بسته ۷۰۰ گرمی، برنج دو کیلو، قند و شکر یک کیلو و گوشت نیم کیلو است.

افراد مشمول دهک یک تا هفت درآمدی به واسطه طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند به بیش از ۲۰۰ هزار فروشگاهی که در شبکه «شما» معرفی شده مراجعه کنند و از میان آن ۱۱ قلم کالایی که در سبدی مشخص تعریف شده، خرید ماهانه خود را انجام دهند و یارانه تشویقی نیز دریافت کنند.

اگر خرید این خانواده از طریق کالابرگ الکترونیکی و از طریق فروشگاه‌های اینترنتی یا فروشگاه‌های حضوری معرفی‌شده انجام شود، یارانه هر عضو خانواده می‌تواند تا سقف ۲۲۰ هزار تومان افزایش یابد.

از آنجایی که شرط سقف خرید ۲۰۰ هزار‌تومانی نیز برداشه شده، کافی است فرد به فروشگاه متصل برود و یک بسته پنیر کم‌چرب بخرد و آن را با اعتبار کالابرگی خود پرداخت کند. یارانه آن پنیر به شکل آنی در حساب اعتباری او شارژ می‌شود. به‌همین‌صورت اگر خریدهای خود را ادامه دهد تا پایان ماه مشمول یارانه ۲۲۰ هزارتومانی مضاعف برای هر عضو خانواده می‌شود.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها