عیدانه دولت برای کارمندان با وام بدون سود| کارمندان وام 20 میلیونی خرید کالا را چگونه دریافت کنند؟

کد خبر: 1272549

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که برای کارمندان دولت، معلمان و اساتید دانشگاه‌ها به میزان ۲۰ میلیون تومان اعتبار ویژه خرید کالا در نظر گرفته شده است. این اعتبار برای خرید کالاهایی از قبیل مواد خوراکی، لوازم خانگی و پوشاک استفاده خواهد شد.

عیدانه دولت برای کارمندان با وام بدون سود| کارمندان وام 20 میلیونی خرید کالا را چگونه دریافت کنند؟

عباس علی آبادی با اشاره به این که بازار در آستانه ورود به یک فاز جدید است، گفت: در دنیا استفاده از کارت اعتباری برای خرید کالاها رایج است؛ در حالی که این مسئله در کشور ما به طور محدود تجربه شده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح تحت عنوان «عید تا عید» عنوان کرد: اصناف شرکت‌کننده اصلی این طرح هستند و طی آن با توجه به میزان اعتبارسنجی موسسه مورد نظر، تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعتبار خرید کالا به کارمندان تخصیص داده می‌شود. در حال حاضر ۲۰‌ هزار صنف برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌‌‌اند.

وی با اشاره به جزییات این طرح، عنوان کرد: اصناف شرکت کننده در این طرح اعتبارسنجی شده و کارمندان دولت و اساتید دانشگاه، با گواهی کسر از حقوق، اعتبار دریافت می‌کنند. این اعتبار بر روی کارت بانکی آن‌ها یا کارت خاصی قرار می‌گیرد و با استفاده از این کارت، می‌توانند از صنوف مشخص شده و از فروشگاه‌های معین به صورت قسطی خرید کنند.

علی آبادی ادامه داد: در آینده، بانک‌ها، موسسات اعتباری و خیرین نیز می‌توانند به این طرح بپیوندند تا اعتبار بیشتری فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره میزان اعتبار در نظرگرفته شده برای این طرح، اظهار کرد: در حال حاضر برای هر فرد ۲۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اما این مبلغ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. اعتبار سنجی کارمندان دولت توسط شرکت‌ها و موسساتی که در آنها مشغول به کار هستند، انجام می‌شود. اما سایر افراد می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها و بدون داشتن بدهی معوق، اعتبار دریافت کنند تا از فروشگاه‌های شرکت‌کننده که تعداد آن‌ها به ۲۰ هزار فروشگاه می‌رسد، استفاده کنند.

به نقل از ایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که این طرح ابتدا برای خرید لوازم خانگی، پوشاک، کیف و کفش و مواد خوراکی فعال خواهد شد، اما در آینده قرار است به دیگر حوزه‌ها نیز گسترش یابد. این طرح از ۱۲ بهمن لغایت عید فطر در سراسر کشور اجرا می‌شود./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها