خبر خوش سامانه یکپارچه برای دارندگان خودروی فرسوده | فرصت دوباره برای ثبت نام خودرو صفر | قیمت لاشه خودرو چقدر شد؟

کد خبر: 1235217

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به اینکه در مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سامانه یکپارچه خودرو ۱۹ هزار متقاضی تایید صلاحیت شده‌اند، گفت: برای این متقاضیان که محصولاتشان را از شرکت‌های سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور انتخاب کرده‌اند، از سامانه نوسازی ناوگان پیامک ارسال شده است.

 خبر خوش سامانه یکپارچه برای دارندگان خودروی فرسوده  | فرصت دوباره برای ثبت نام خودرو صفر  | قیمت لاشه خودرو چقدر شد؟

مهران سالاریه، رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به اینکه در مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سامانه یکپارچه خودرو ۱۹ هزار متقاضی تایید صلاحیت شده‌اند، گفت: برای این متقاضیان که محصولاتشان را از شرکت‌های سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور انتخاب کرده‌اند، از سامانه نوسازی ناوگان پیامک ارسال شده است.

وی ادامه‌داد: بر این اساس متقاضیان باید با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.IR نسبت به ثبت‌نام و ایجاد صفحه شخصی به عنوان متقاضی اقدام کنند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تصریح‌کرد: این دسته از متقاضیان همچنین باید از فهرست موجود، مرکز اسقاط نزدیک محل سکونت خود را مشخص و سپس نسبت به تحویل خودرو فرسوده به مرکز تعیین شده و طی مراحل مربوطه اقدام کنند تا به صورت سیستمی در فاز تحویل خودرو جایگزین قرار گیرند./ منبع: ایرنا

قیمت لاشه خودرو در مرکز اسقاط مشخص شد

­رییس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط می‌شود، حدود ۵ میلیون تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزای صدا و سیما،  محمود مشهدی شریف، گفت: درآمد مراکز اسقاط و بازیافت کشور از ۲ بخش تشکیل می‌شود؛ بخش اول مربوط به گواهی اسقاط است که برای شماره گذاری خودرو‌های وارداتی با خودرو‌های تولید داخل مصرف می‌شود، قیمت آن تا امروز حدود ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: بخش دوم درآمد مربوط به لاشه یا قسمت فیزیکی خودروست که قسمت سوخت رسان و انتقال نیرو از حیز انتفاع (وضعیتِ سوددهی) بنا به دستورالعمل‌های مصوب ساقط می‌شود و سایر قسمت‌ها فروخته می‌شود.

مشهدی شریف اضافه کرد: قیمت لاشه در حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است که در مجموع با گواهی اسقاط حدود ۴۵ میلیون تومان می‌شود؛ قیمت خرید خودرو حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است بنابراین سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط می‌شود، حدود ۵ میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها