اقدامات وزارت ارتباطات برای رفع کندی اینترنت

کد خبر: 1231424

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت به تشریح اقدامات وزارت ارتباطات برای رفع کندی اینترنت پرداخت.

اقدامات وزارت ارتباطات برای رفع کندی اینترنت

 عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از جلسه هیات دولت به تشریح اقدامات وزارت ارتباطات برای رفع کندی اینترنت پرداخت و گفت: کارگروه رسیدگی به وضعیت کندی اینترنت تشکیل و آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این ماموریت به مرکز ملی فضای مجازی سپرده شده است.

زارع پور تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مشکلاتی که خارج از حوزه اختیارات وزارت ارتباطات است را حل کنیم.

وی با بیان اینکه برخی سرویس ها و سایت ها مثل گوگل پلی به اعتقاد ما بلاوجه بسته شده است، یادآور شد: مساله فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در خصوص پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی تابع تصمیمات مراکز بالاتر هستیم که باید تایع قوانین داخلی کشور باشند.

وی افزود: امیدواریم مرکز ملی فضای مجازی در این حوزه نیز در قالب همین کارگروه نقش آفرینی داشته باشد که ما اثرات آن را در کاهش نارضایتی های مردم  و افزایش سرعت و کیفیت شبکه داشته باشیم.

زارع‌پور در ادامه خاطر نشان کرد: در مورد دولت هوشمند نیز با موعدی که رئیس جمهور تعیین کردند و در قانون نیز دستگاه ها مکلف شدند که این کار را انجام دهند، کار پرشتابی شروع شده است. چند دستگاهی که متصل نشده بودند، به سرعت دارند کار خود را پیش می برند. بنده از وزیر علوم نیز مطلع شدم تعداد دانشگاه هایی که متصل شده اند، سه رقمی شده اند. مابقی دستگاه ها نیز در حال انجام این کار هستند. دستگاه ها باید تا پاییز تمام استعلامات خود را به شکل برخط انجام دهند. هیچ مراجعه کننده ای برای گرفتن استعلام نباید از یک اداره به اداره دیگر یا از یک وزارتخانه به یک وزارتخانه دیگر برود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: از سوی دیگر  دستگاه باید تمام خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند. یعنی غیر از اتصال تکلیف دارند که خدمات خود را نیز از طریق این پنجره ارائه کنند.  از سوی دیگر باید 20 درصد خدمات خود را هوشمند کنند. این سه تکلیف مهمی است که رسانه ها باید از دستگاه دنبال کنند. موعدهای قانونی وجود دارد. یکی تا آبان، یکی تا آذر و دیگری تا دی است که ان شاءالله این اتفاقات خوب برای مردم رقم بخورد و مردم طعم شیرین استفاده از فناوری را در استفاده از دولت بچشند. سال گذشته سال پنجره واحد بود و امسال سال افزایش کیفیت خدمات و حذف کاغذ از مراودات بین دستگاهی است که ان شاءالله بتوانیم دولت هوشمند را به معنای واقعی کلمه در سال جاری محقق کنیم.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها