کپسول‌ گاز یکبار مصرف نخرید!

کد خبر: 1231209

اداره‌کل استاندارد استان تهران در اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه که استاندارد کپسول‌های گاز یکبار مصرف اجباری است و هشدار داده که با توجه به خطرات جانی و مالی ناشی از استفاده از کپسول‌های غیراستاندارد، از خرید و مصرف کپسول‌های فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد خودداری کنند.

کپسول‌ گاز یکبار مصرف نخرید!

طبق اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، فرآورده "کپسول‌های گاز یکبار مصرف از نوع فلزی، برای گازهای مایع، شیردار یا بدون شیر، جهت استفاده برای وسایل قابل حمل" که با عناوین کپسول گاز بوتان و کپسول گاز LPG تولید و عرضه می‌شود، مشمول استاندارد اجباری و تولید و تمرکز و فروش آن (مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد) بدون علامت استاندارد یا تایید سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع است؛ بنابراین کالای فاقد علامت استاندارد توقیف و با متخلفین مطابق قانون برخورد می‌شود.

بر اساس این گزارش، تولیدکنندگان موظف اند، کد ۱۰ رقمی استاندارد را ذیل نشان استاندارد درج کنند.

همچنین به شهروندان اکیدا توصیه شده که با توجه به خطرات جانی و مالی ناشی از استفاده از کپسول‌های غیراستاندارد، از خرید و مصرف کپسول‌های فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد خودداری کنند.

طبق اعلام اداره کل استاندارد تهران، در استان تهران دو واحد تولیدی کپسول‌های گاز یکبار مصرف، از این اداره‌کل پروانه کاربرد علامت استاندارد اخد کرده‌اند.

از کالای غیراستاندارد به کجا شکایت کنیم؟

به گزارش ایسنا، از جمله تخلفاتی که در این حوزه دیده می‌شود و مسئولان مختلف به آن اشاره کرده‌اند تقلب در تولید لوازم خانگی، تولید در کارگاه‌های زیرزمینی، قاچاق، جعل علامت استاندارد و غیره است.

طبق اعلام سازمان ملی استاندارد، شهروندان در هنگام خرید می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی  ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند. همچنین در صورت غیراستاندارد بودن کالای خریداری شده نیز امکان شکایت وجود دارد.

در صورتی که کالای مشمول استاندارد اجباری با نشان استاندارد مشکلی داشته باشد، خریدار می‌تواند از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها