وزیر تعاون: سیاست دولت سیزدهم احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل است

کد خبر: 1218051

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه به وضعیت واحدهای تولیدی رسیدگی می‌شود، گفت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل است تا گره از تولید را باز کند.

وزیر تعاون: سیاست دولت سیزدهم احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل است

 «سید صولت مرتضوی» روز یکشنبه در بازدید از خط تولید شرکت دخانیات در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال مشکلات مختلفی دارند که باید حل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بعضی از واحدها مشکلات بانکی، سرمایه در گردش و سایر موارد دارند که نهادها در جهت رفع این موارد تلاش می‌کنند و در این زمینه وزارت کار نیز به وضعیت واحدها رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به شرکت دخانیات، گفت: مدیری پاک‌دست و پر تلاش مسئولیت این شرکت را برعهده گرفته است که امیدواریم با برنامه‌ها و سیاست‌ها شاهد بهبود وضعیت شرکت دخانیات باشیم.

مرتضوی در پاسخ به سوالی در خصوص دستمزد کارگران، گفت: امکان اصلاح و بازنگری در دستمزد کارگران در قالب چارچوب‌های قانونی است که در جلسه شورای‌عالی کار وعده کردیم اگر قرار باشد موضوعی صورت بگیرد، اعلام می‌کنیم.

مرتضوی ادامه داد: تعیین دستمزد کارگران با تاکید بر اصل سه جانبه گرایی و نمایندگان کارگری و کارفرمایی بود و امیدواریم امسال بتوانیم گام‌هایی بعدی را در مهار تورم برداریم.

ماشین‌آلات تولید باید به‌روز شود تا بهره‌وری افزایش کند

وزیر تعاون، کار و رفاه احتماعی با اعلام اینکه سهم تولید داخل در بازار دخانیات کمتر از ۲۵ درصد است، گفت: حساب و کتاب‌ها باید شفاف و ماشین‌آلات به‌روز شود تا بهره‌وری افزایش کند که بازارهای داخلی و خارجی را در اختیار بگیریم.

به گزارش ایرنا، «سید صولت مرتضوی» روز یکشنبه در آیین تجلیل از کارگران در شرکت دخانیات با بیان اینکه دخانیات به یک شرکت زیان‌ده تبدیل شده است، اظهار داشت: سیگارهای خارجی قاچاق به راحتی وارد کشو می‌شود که باید حلقه مفقوده را پیدا کنیم‌.

وی افزود: باید با به‌روزرسانی امکانات، ارتقای بهره‌وری و افزایش کیفیت و تولید را فراهم کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حساب و کتاب‌ها باید صاف و ماشین‌آلات به‌روز شود تا بهره‌وری افزایش کند که بازارهای داخلی و خارجی را در اختیار بگیریم.

مرتضوی با تاکید بر اینکه باید با خط تولید جدید زمینه اشتغال را فراهم کرد، گفت: توقع بنده از مدیران شرکت دخانیات این است که هر روز بهتر از دیروز شود و مشکلات حل شود.

سهم تولید داخل در بازار دخانیات کمتر از ۲۵ درصد است

وی با اشاره به اینکه اکنون سهم تولید داخل در بازار مصرف دخانیات کمتر از ۲۵ درصد است، ‌گفت: سیاست ما این است که به روزی برسیم که مصرف دخانیات در کشور به صفر برسد؛ اما واقعیت این است که دخانیات هم مصرف جهانی و هم مصرف داخلی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: اکنون افرادی در آن طرف دنیا دخانیات تولید می‌کنند و محصولات خود را به داخل کشورمان می‌آوردند و از ما ارزان‌تر عرضه می‌کند، در حالی که ما یارانه آب، برق، گاز و مالیات می‌دهیم با این وجود تولید دخانیات ما گران‌تر است.

مرتضوی با اشاره به اینکه باید از مجاهدت کارگران قدردانی کرد، گفت: کارگران روز گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و کارگران ستون فقرات خط تولید به شمار می‌روند و خط تولید نیز به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: قدردان زحمات کارگران هستیم و باید خطوط تولیدی شرکت دخانیات راه‌اندازی و از ظرفیت بیشتر کارگران بهره ببریم./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها