تفاوت آزمون تافل و آیلتس در چیست؟

کد خبر: 1147908
تفاوت آزمون تافل و آیلتس در چیست؟

آزمون‌های تافل و آیلتس یکی از بهترین و معتبرترین آزمون‌های تعیین سطح زبان در سطح بین‌المللی می‌باشند که به صورت تخصصی توانایی متقاضیان را در زبان انگلیسی برای چهار مهارت گوش‌دادن، خواندن، نوشتن و در نهایت صحبت کردن مورد سنجش و بررسی قرار می‌دهد.

بطور کلی داشتن مدرک قبولی آزمون‌ تعیین سطح زبان یکی از لازمه‌های افراد برای رسیدن به اهداف آموزشی، تحصیلی، شغلی و در نهایت مهاجرت به سایر کشورها علی‌الخصوص کشورهای انگلیسی زبان می‌باشد.

با توجه به ‌اینکه آزمون‌های تافل و آیلتس یکی از بهترین و معتبرترین آزمون‌های تعیین سطح زبان می‌باشند، اما بسته به اهداف و کشوری که قصد ادامه تحصیل، اشتغال به کار و یا حتی مهاجرت به آن را دارید، انتخاب هر یک از این آزمون‌ها برای پذیرش و موفقیت در هدف مورد نظر مهم خواهد بود. در ادامه به بررسی تفاوت آزمون تافل و آیلتس پرداخته و نکاتی را در خصوص ثبت نام آزمون آیلتس و ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل ذکر خواهیم کرد.

تفاوت آزمون‌ تافل و آیلتس در مهارت Speaking

سنجش مهارت صحبت کردن یکی از اصلی‌ترین وجوه تفاوت آزمون تافل و آیلتس می‌باشد. در آزمون آیلتس شما با یک ممتحن صحبت کرده و صدایتان ضبط خواهد شد. در مرحله نخست باید به تعدادی سوال عمومی نظیر محل زندگی‌، خانواده و رشته تحصیلی خود پاسخ دهید؛ پس از این مرحله، یک کارت با موضوعی خاص به شما داده می‌شود که یک دقیقه فرصت دارید تا در مورد آن و سوالات مربوطه فکر کرده و سپس در حدود 2 دقیقه در این خصوص صحبت کنید. در نهایت، در گام آخر این بخش سوالاتی در خصوص بخش دوم و کارت مورد نظر پرسیده خواهد شد که باید بدان پاسخ دهید.

در مقابل، قسمت اسپیکینگ آزمون تافل دارای 6 مرحله بوده و 20 دقیقه زمان برای آن در نظر گرفته شده است. 2 سوال از این شش سوال، بخش Independent اسپیکینگ تافل می‌باشند که نظر شما را در خصوص اتفاقات روزمره جویا می‌شود؛ در چهار بخش دیگر، بر صحبت کردن یکپارچه یا Integrated Speaking شما تمرکز می‌کنند(به این معنا که شما باید به یک صدای ضبط شده گوش دهید یا متنی را بخوانید، سپس پاسخ دهید).

تفاوت آزمون‌ تافل و آیلتس در مهارت Listening

بخش لیسنینگ آزمون آیلتس دارای 4 قسمت است که هر کدام 10 سوال در مورد مسائل روزمره تحصیلی ‌و آموزشی و در قالب‌های مختلفی مانند چند گزینه‌ای، تکمیلی، جای خالی و ... دارد. در انتهای هر قسمت و پیش از شروع قسمت بعدی چند ثانیه زمان خواهید داشت تا پاسخ‌هایتان و سوالات قسمت بعدی را بررسی کنید. بطورکلی بخش لیستنینگ آزمون آیلتس 40 دقیفه زمان بر خواهد بود. توجه داشته باشید که برای آمادگی در این بخش باید بر یادگیری لهجه‌‌های گوناگون زبان انگلیسی تمرکز کنید تا هنگام آزمون گیج نشوید. در انتهای آزمون نیز 10 دقیقه فرصت خواهید داشت تا پاسخ‌‌های خود را در پاسخنامه وارد کنید.

درمقابل، در بخش لیسنینگ آزمون تافل، شما به 4 تا 6 فایل صوتی در انواع مکالمه‌ای و سخنرانی گوش داده و نت برداری می‌کنید، سپس باید بر اساس آنچه که شنیده و یادداشت کرده‌‌اید به سوالات پاسخ دهید. این سوالات توانایی شما را در فهم موضوع، احساسات و انگیزه‌‌های گوینده مورد بررسی قرار می‌دهد. زمان بخش لیسنینگ آزمون تافل یک ساعت است.

 

تفاوت آزمون‌ تافل و آیلتس در بخش Writing

آزمون تافل و آیلتس در بخش نوشتاری خود، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. بخش رایتینگ در هر دو آزمون، دارای دو قسمت خواهد بود که از شما می‌خواهد یک مقاله کوتاه بنویسید.

در قسمت اول رایتینگ آزمون آیلتس، در مدت ۲۰ دقیقه باید یک مقاله کوتاه نوشته و در آن یک نمودار، جدول و یا یک دیاگرام را توصیف کنید؛ پس از آن، در قسمت دوم از شما می‌خواهند تا در مورد یک استدلال، مجددا مقاله‌ای به طول 200 الی 250 کلمه در زمان 40 دقیقه بنویسید.

درمقابل، در مرحله نخست رایتینگ تافل، ابتدا باید متن کوتاهی را مطالعه کرده و سپس به یک سخنرانی دو دقیقه‌ای در مورد آن متن گوش دهید. سپس باید مطلبی به طول ۳۰۰ تا ۳۵۰ کلمه در پاسخ به سوالی که مربوط به موضوع مطرح شده است، بنویسید. پس از آن، در قسمت دوم از شما می‌‌خواهند یک مقاله کوتاه دیگر بنویسید. برای تقویت مهارت خود در این بخش توصیه می‌شود به پادکست‌‌ها گوش داده، مقاله بخوانید و سپس آنچه را که متوجه شده‌اید، خلاصه نویسی کنید.

تفاوت آزمون‌ تافل و آیلتس در بخش Reading

تفاوت آزمون‌ تافل و آیلتس در بخش ریدینگ بسیار ناچیز بوده و هر دو شامل سوالاتی می‌باشند که میزان درک شما از مطلب را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهند. در بخش ریدینگ آزمون آیلتس، در 3 متن و بطورکلی با 40 سوال در قالب‌های مختلف پاسخ کوتاه، چهار گزینه‌ای؛ جای خالی و ... مواجه می‌شوید که میزان درک شما را از جنبه‌های مختلف همچون دریافت جزئیات، مضامین اصلی، استدلال‌های منطقی و شناخت نظرات و اهداف نویسنده ارزیابی می‌کند.

در مقابل، بخش ریدینگ آزمون تافل شامل 3 تا 5 متن می‌باشد. این بخش نیز دارای سوالات چند گزینه‌ای بوده و  هر قسمت بین ۱۲ تا ۱۴ سوال دارد، این سؤالات ممکن است از شما بخواهد که یک کلمه را تعریف کنید (vocabulary test)، یک ایده را تشخیص دهید (understanding test) و یا جمله غلط را بیابید (comprehension test).

 

چگونه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل و آیلتس را انجام دهیم؟

از آنجاییکه برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون آیلتس و تافل نیازمند پرداخت ارزی و استفاده از کارت های اعتباری بین المللی نظیر پی پال خواهید بود، به راحتی می توانید از خدمات ارزی ایرانیکارت استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام تافل و آیلتس می‌توانید از راهنمایی کارشناسان و پشتیبان‌های ایرانیکارت استفاده کرده و از طریق سایت اقدام به پرداخت هزینه نمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها